بلند شدن دود از نزدیکی ساختمان گنگره در واشنگتن+ عکس

  • کد خبر : 358928
  • 30 دی 1399 - 1:38
بلند شدن دود از نزدیکی ساختمان گنگره در واشنگتن+ عکس

منابع خبری از بلند شدن دود از نزدیکی ساختمان کنگره در واشنگتن خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش‌ها، تمامی ورودی ها و خروج‌ها به مجموعه ساختمان‌های کنگره بسته شده  و از مردم خواسته شده از درب‌ها و پنجره‌های خارجی ساختمان‌های کنگره فاصله بگیرند.

سی‌ان‌ان خبر داد که تمامی راه‌های منتهی به ساختمان‌های کنگره مسدود شده است.

شرکت کنندگان در مراسم تمرینی تحلیف ریاست جمهوری در بخش غربی کنگره از محل تخلیه شده‌اند و اعلام شده این اقدام به دلیل آتش‌سوزی و نه بروز یک تهدید بوده است.

اداره آتش‌نشانی واشنگتن نیز اعلام کرد که کسی در این آتش‌سوزی آسیبی ندیده و آتش خاموش شده است.

تعدادی از خبرنگاران گفته‌اند که این حادثه ناشی از آتش سوزی زیر پلی نزدیک کنگره بوده است.

برخی منابع گفته‌اند که وسایل یک بی خانمان که زیر این پل ساکن بوده آتش گرفته و سبب اعلام حالت شرایط اضطراری در کنگره شده است.

در حالی که کمتر از دو روز تا آغاز مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکات باقی مانده، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که تعداد نیروهای امنیتی در واشنگتن به ۲۱۵۰۰ نفر رسیده است.

با نزدیک شدن مراسم تحلیف بایدن، دست‌کم ۲۵ هزار نیروی گارد ملی و دیگر نیروهای اجرای قانون در واشنگتن دی سی تجمع خواهند کرد و مسیرهای منتهی به کنگره و کاخ سفید مسدود خواهد شد.

پیش از این نیز مقام‌های دفاعی آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «جو بایدن» گفته‌اند که نگران هستند که حمله یا تهدیدات دیگری از سوی نیروهای خودی که در تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن مشارکت دارند صورت بگیرد به همین دلیل «اف بی آی» در حال بررسی و نظارت شدید بر تمامی ۲۵ هزار نیروی گارد ملی است که برای مراسم تحلیف به «واشنگتن دی سی» می‌آیند.

ایالت‌های میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و واشنگتن – که ترامپ چندین بار ادعای وقوع تقلب انتخاباتی در آنها را تکرار کرده بود – از جمله ایالت‌هایی هستند که نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت روز مراسم تحلیف، فعال کرده‌اند. ایالت تگزاس نیز ساختمان کنگره محلی را در روز تحلیف، تعطیل کرده است.

پیش‌تر نیز منابع مطلع در آمریکا خبر داده بودند نگرانی‌های امنیتی باعث به تعویق افتادن تمرین مراسم تحلیف بایدن شده که برای روز یکشنبه پیش‌بینی شده بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=358928

ثبت نظر

-