اگر از ضد عفونی کننده دست استفاده می کنید بخوانید!

کاربردهای جالب و متفاوت ضدعفونی کننده دست!

  • کد خبر : 358275
  • 04 بهمن 1399 - 11:36
کاربردهای جالب و متفاوت ضدعفونی کننده دست!

دنیابعد از کرونا دنیای متفاوت تری شده ما برای در امان ماندن از میکروبها هر روز مجبور به استفاده از ضدعفونی کننده دست هستیم. و تقریبا به صورت یک عادت برای ما تبدیل شده اما تا کنون به کاربردهای دیگر ضد عفونی کننده ها فکر کرده اید ؟از این محلو لها علاوه بر ضد عفونی کردن دست  می توان برای سایر اشیا چون گوشی ،لپ تاب یا صفحه کلید کامپیوتر استفاده کرد . که طبق تحقیقات انجام شده آلوده تر از کاسه توالتند .تعجب نکنید علت آن دستهای ماست که عامل اصلی انتشار میکروبهایند.

با استفاده از ضد عفونی کننده ها از شر لکه ها خلاص شوید ؟ضد عفونی کننده دست در واقع یک لکه بر عالیست .از آنجا که ماده اصلی تشکیل دهنده آنها الکل است می توان از آن برای از بین بردن هر لکه ای استفاده کرد فقط کافیست آن را به خوبی بر روی لکه مالش دهید.

🔽 از بین بردن انواع لکه ها با ضدعفونی کننده دست

ضدعفونی کننده دست می تواند به راحتی لکه چربی ،چمن و حتی رژ لب را از بین ببرد . اما دقت کنید هر چه از زمان ایجاد لکه زمان کمتری گذشته باشد موثرتر خواهد بود از ضد عفونی کننده دست بر روی  اکثر پارچه ها و لباسها  می تواند با خیال راحت استفاده کنید .اما بهتر است بر ای استفاده پارچه های پشمی و ابریشمی احتیاط بیشتری به عمل آورید و قبل از استفاده آن را بر روی نقطه کوچکی تست کنید .

ضد عفونی کننده دست ابزار جدید زیبایی است،شاید شما هم نمی دانستید که از ضد عفونی کننده دست برای درمان آکنه و جوشها هم می توان بهره برد از آنجا که این محصولات پایه الکلی دارند می توانند برای مشکلات پوستی شما خوب عمل کنند . البته اگر ازژل ضد عفونی کننده برای صورت استفاده می کنید .ابتدا مقداری از آن را بر روی دست خود قرار دهید تا الکل آن خشک شود.

کاربرد جالب دیگر ضد عفونی کننده ها استفاده از آنها به عنوان شامپو خشک یا ژل مو است .برای اینکه موهایتان حالت بگیرند کمی از آن را روی دست خود قرار دهید سپس موها یتان را با آن حالت دهید . اگر موهای شما چرب شده اند کافیست مقداری از ضد عفونی کننده ها را به ریشه موهای خود ماساژدهید .

🔽 اگر هر روز از ضد عفونی کننده دست استفاده می کنید

بدیهی است که رعایت بهداشت برای شما امری مهم است زیرا با این کار علاوه بر اینکه به خود کمک می کنید تا سالم بمانید به سلامت جامعه هم کمک می کنید . ولی در عین حال استفاده هر روز از ضد عفونی کننده ها عوارض نا خوشایندی نیز دارد.  اگر کنجکاو هستید از این عوارض مطلع شوید بهتر است ادامه مطلب را بخوانید :


>>>بیشتر بخوانید: دست‌ها را درست ضدعفونی می‌کنید؟


🔽 استفاده هر روز می تواند باکتری های مفید پوست را از بین ببرد

ضد عفونی کننده دست برای  از بین بردن میکروبها بسیار مفید است ولی به گفته جاناتان آیزن میکروبیولوژیست  آمریکایی کار  مواد ضد عفونی کننده از بین بردن باکتریهاست اما در بدن ما باکتریهای مفیدی هم هست که وجودشان برای منظم کردن عملکرد بدن لازم است . که مواد ضد عفونی کننده می تواند آنها را هم از بین ببرد .پزشکان توصیه می کنند بهتر هر روز از مواد ضد عفونی کننده استفاده نکنید و اگر در جایی هستید که به آب دسترسی دارید بهتر است از آب و صابون استفاده کنید .

🔽 استفاده هر روز از مواد ضد عفونی کننده می تواند باکتری ها را مقاوم به درمان کند

استفاده از ضد عفونی کننده ها در شرایط خاص بسیار کار بردی است  ولی استفاده روزانه می تواند مشکل ساز شود به گفته محققان مواد ضد باکتری می توانند در ایجاد باکتری های مقاوم به آنتی بیو تیک نقش داشته باشد و در صورت ابتلا به یکی از اشکالات  این بیماری روند طبیعی مصرف آنتی بیوتیک ها در پاکسازی آنها بی اثر خواهد بود.سالانه فقط ۳۵۰۰۰ نفر در آمریکا بر اثر باکتری یاقارچهای مقاوم به درمان جان خود را از دست می دهند .برای جلو گیری از ایجاد باکتر یهای ترسناک بهتر است استفاده از ضد عفونی کننده ها را محدود کنید و فقط در شرایط خاص و جایی که به آب و صابون دسترسی نداشتید از آن استفاده کنید.


>>>بیشتر بخوانید: هشدار نسبت به استفاده مدام از الکل برای مقابله با کرونا


ضدعفونی کننده دست

🔽 با وجود استفاده ی هر روز از ضد عفونی کننده ها باز هم  احتمال بیمار شدن دارید

طبق ادعای تولید کنندگان ضدعفونی کننده ها ،این مواد جایگزین خوبی برای آب و صابون است. اما ضدعفونی کننده ها اکسیر جادویی نیستند. برطبق تحقیقات سازمان غذا و داروی آمریکا  FDA ،که بر روی اثر مواد ضد عفونی کننده در بیماریها ی سالمونلا،آی کولای،ابولا،روتاویروس، آنفلوانزا انجام گرفته نشان داد که این مواد در از بین بردن همه ی میکروب ها نمی توانند موثر باشند.

🔽 اگر با مواد شیمیایی کار می کنید استفاده ی هر روز از ضدعفونی کننده ها خطرناک است.

اگر در طول روز با موادی شیمیایی سروکار دارید مانند کشاورزان که با انواع سموم دفع آفات و یا تعمییر  کار های اتومبیل ویا هر حرفه ای که در آن شما مجبور به استفاده از مواد تمیز کننده و چربی زدا های قوی هستید و ضد عفونی کننده ی دست هم استفاده می کنید .باید بدانید که ترکیب ژل  ضد عفونی کننده و مواد شیمیایی می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.برطبق تحقیقاتی که صورت گرفته کارگران مزرعه ای که با سموم دفع آفات سرو کار داشتند واز ضد عفونی کننده ی دست هم استفاده می کردند در مقایسه با افرادی که استفاده نمی کردند. دربدن آنها مقدار سموم  دفع آفات بیشتری مشاهده شد.

ضدعفونی کننده دست

🔽 ممکن است دستان شما خشک شود

ضدعفونی کننده ها حاوی الکل هستند که الکل  پوست شما را خشک می کند و اگر دستان شما خشک شود و ترک بخورد ممکن است مستعد ابتلا به عفونت ها شوید.بهتر است اگر مجبور به استفاده روزانه از این مواد هستید از یک مرطوب کننده همراه با کرم اوره و اسید لاکتیک و همچنین مکمل بیوتین استفاده کنید .

🔽 ممکن است پوست دست شما را تحریک کند

استفاده مکرر از ضدعفونی کننده ها می تواند سببب تحریک مزمن و آسیب های پوستی شود.به خصوص اگر از غلظت های زیاد الکل استفاده می کنید می تواند باعث ایجاد ترک در پوست شود. که نه تنها وقتی الکل به پوست برخورد می کند احساس خوبی ندارید بلکه روند بهبود را هم کند می کند. اگر می خواهید از ضدعفونی کننده های دست استفاده کنید بهتر است نوع بدون الکل را انتخاب کنید اما  اثر آن به مراتب کمتر از ضد عفونی کننده های حاوی الکل است.

ضدعفونی کننده دست

🔽 ضدعفونی کننده دست میتواند ناخن های شما را شکننده کند

طبق گفته ی متخصصان پوست استفاده از این محصول می تواند باعث شکستن ناخن ها شود. اگر چه  ناخن ها از نظر زیبایی از اهمیت زیادی برخوردارند اما در صورت شکستن بسیار دردناک است و گاهی اوقات این شکستگی می تواند بستر ناخن را هم آسیب بزند. و این مسئله می تواند ناخن های شما را در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی آسیب پذیر کند.

🔽 می تواند به عضلات آسیب برساند

یک اثر نگران کننده ضد عفونی کننده های دست ،مختل شدن عضلات است . بر طبق تحقیقات ،محققان دانشگاه کلرادو ضد غفونی کننده اگر حاوی تریکلوزان باشد می تواند عملکرد عضلات شما را دچار مشکل کند به خصوص در افرادی که دچار نارسایی قلب هستند می تواند بر عملکرد قلب تاثیر گذار باشد .


>>>حتما بخوانید: نگهداری مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل در خودرو خطرناک است


ضدعفونی کننده دست

🔽 ضدعفونی کننده دست می تواند خطر پوکی استخوان را افزایش دهد

به گفته دکتر یینگ لی از کالج پزشکی هانگژو چین تریکلوزان موجود در ضدعفونی کننده دست ها می تواند بر سلامت استخوانها تاثیر بگذارد و یک عامل خطر برای تراکم استخوان پایین تر و پوکی استخوان است و هر چه سن بالاتر باشد این مسئله نمود بیشتری دارد به خصوص در زنان یائسه بیشتر است.

طبق تحقیقاتی که در ایالات متحده انجام گرفته از ۲۰۰۰ زن مورد بررسی زنانی که مقدار بیشتری تریکلوزان در ادرار دارند دو و نیم برابر بیشتر از زنان دیگر دچار پوکی استخوان می شوند. که یک رقم قابل ملاحظه است از آنجا که تریکلوزان در برخی از صابونها نیز یافت می شود بهتر در هنگام خرید صابون به  ترکیبات  آن توجه کنید .

الکل موجود در ضد عفونی کننده ها می تواند از طریق پوست جذب شود .اما تاثیر قابل توجهی بر الکل خون ندارد .علاوه بر این الکل بسیار فرار است و قبل از جذب تبخیر می شود اما توجه داشته باشید خوردن یا استشاق آن به خصوص توسط کودکان  سبب مسمومیت آنها می شود بهتر است این مواد را دور از دسترس کودکان قرار دهید .و با نظارت بزرگسالان اجازه استفاده آن را به کودکان بدهید

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=358275
  • نویسنده : عارف
  • منبع : the list

ثبت نظر

-