محدودیت تردد و جریمه کرونایی در مازندران کم اثر شد

  • کد خبر : 358173
  • 29 دی 1399 - 15:13
محدودیت تردد و جریمه کرونایی در مازندران کم اثر شد

سرهنگ نصرالله بیگلری روز دوشنبه در پاسخ به این پرسش خبرنگار نیوز که چرا جاده های استان و همچنین خیابان های شهر با وجود اجرای محدودیت های کرونایی طی روزهای اخیر شلوغ تر شده است ، افزود : ماموران انتظامی به صورت شبانه روزی در حال اجرای مقررات مربوط به محدودیت های کرونایی در حدود ۶۰ نقطه از مبادی ورودی و خروجی استان و شهرها هستند ولی مشکل در درجه اول کاهش اثرگذاری جریمه ها است.

وی توضیح داد : ماموران پلیس راهور از سه شنبه هفته گذشته با تمام توان محدودیت‌های تردد خودرویی را طبق قواعد و مقررات جدید ستاد پیشگیری و مقابله کرونای استان در مبادی ورودی تمامی شهرهای استان  اعمال می کنند، اما مجوزهای جدید تردد هم شرایط را به لحاظ کاهش تردد خودرویی و ترافیک شهرها تغییر نداده است.

سرهنگ بیگلری گفت : اگر چه استانداری و فرمانداری ها مجوزهای تردد را یکسان کردند و شرط ورود به شهرها را هم داشتن شماره ملی افراد ، پلاک خودرو و یا مدرک اقامتی شهروندان قرار دادند ، ولی تغییری در میزان ترددهای خودرویی ایجاد نشده است ضمن این که مجوز تردد در مازندران از دیگر استان ها هم همچنان زیاد است و تغییری نکرده است.

وی بدون اعلام آماری از میزان تردد خودروهایی که با داشتن مجوز از دیگر استان ها وارد مازندران می شوند ، افزود : اگر چه بسیاری از خودروها با پلاک غیر بومی طی یک هفته گذشته برگشت داده شده اند ، اما ورود خوردوهایی که صاحبان آنان کارت ملی مازندران را داشتند ، چشم گیر بوده است.   

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران همچنین افزایش چشمگیر تردد خودرویی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد را با وجود ممنوعیت هرگونه تردد خودرویی طی ۴۸ ساعت گذشته تایید کرد و گفت : به وجود این که در تمامی ۵۷ ایستگاهی که ماموران پلیس مستقر هستند ، ورود به شهرهای استان از ساعت ۹ شب ممنوع است و ماموران از ورود خودروهای متخلف به صورت جدی جلوگیری و در صورت سماجت آنها را قاطعانه جریمه می کنند ، ولی مردم نسبت به جریمه شدن ابایی ندارند و تردد را انجام می دهند.

وی توضیح داد : نزدیکی شهرهای مازندران به یکدیگر و وجود خیابان های مختلف شهری منتهی به کنارگذرها سبب شده است تا  جلوگیری از ورود و خروج از طریق جاده اصلی به شهرها بی فایده باشد چون خودرو داران اغلب از مبادی ورودی که پلیس مستقر است وارد شهر نمی شوند و از راه های دیگر که در شهرهای مازندران کم هم نیست ، وارد شهر می شوند و هیچ نگرانی بابت جریمه شدن هم ندارند.

سرهنگ بیگلری رفتار عادی انگارانه شهروندان مازندران را با وجود این که تمامی ۱۰ شهرستان قرمز کشور مربوط به این استان است و نیمی از شهرستان های نارنجی هم در مازندران واقع است ، شگفت آور توصیف کرد و گفت : عادی انگاری و بی توجهی به جریمه ها تنها مربوط به مبادی ورودی شهرها و یا تردد خودرویی نیست ، بلکه علیرغم وضعیت نگران کننده شیوع کرونا در استان ، تمامی مشاغل و صنوف در شهرهای قرمز و نارنجی فعال هستند و حتی تا پاسی از شب بدون هرگونه نگرانی به فعالیتشان ادامه می دهند.

بازدارندگی ارسال پیامک جریمه 

در حالی که برخی از شهروندان مازندرانی تردد بی محابای خودرویی با وجود اعمال ممنوعیت های کرونایی را در عدم ارسال جریمه های خودروهای متخلف از طریق پیامک ارزیابی می کنند ، رییس پلیس راهور استان گفت که تاکنون گزارشی از قطع بودن سامانه ارسال پیامک بابت جریمه خودروها دریافت نکرده اند و سامانه همچنان فعال است.

بسیاری از رانندگان متخلفی که طی چند روز گذشته بدون توجه به محدودیت های کرونایی در مناطق مختلف استان تردد داشتند و یا مقررات منع تردد شبانه را زیرپا گذاشتند ، در بررسی میدانی خبرنگار نیوز گفتند که تاکنون هیچ پیامکی بابت جریمه شدن دریافت نکرده اند.

تعدادی از این رانندگان هم گفتند که شاهد چشمک زدن دوربین های جاده ای هنگام رد شدن از مسیر بودند ولی پیامکی بابت جریمه دریافت نکردند.

رئیس پلیس راه مازندران اعلام کرده بود که از زمان اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در ورودی های استان از سه‌شنبه هفته پیش تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی دارای پلاک غیربومی به شهرهای مبدا برگشت داده و سه هزار و ۴۰۰ دستگاه نیز جریمه شدند.

مشاهدات میدانی نشان می دهد که بسیاری از مسافران برخلاف مقررات جدید تردد کرونایی برای ورود به مازندران در ایستگاه های محل استقرار پلیس اصرار و بدون توجه به جریمه برای ورود به این استان سماجت می کنند.

چهارشنبه هفته پیش خبرنگار نیوز در یکی از مبادی ورودی به استان شاهد صف طولانی از خودروها بود که به ماموران پلیس اصرار می کردند با جریمه کردن آنها ، اجازه ورود به استان را بدهد.

بی توجهی محدودیت های تردد خودرویی در مازندران در شرایطی است که بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، تمامی شهرهای وضعیت قرمز کرونایی کشور مربوط به این استان است. در حال حاضر ۱۰ شهرستان شامل سوادکوه ، بابل ، جویبار، تنکابن ، رامسر، نکا، ساری ، قائمشهر ، فریدونکنار و آمل در مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. همچنین از ۲۳ شهرستان دارای وضعین نارنجی کشور هم که ۱۲ شهرستان مربوط به مازندران است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم اکنون یکهزار و ۳۳۵ بیماری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=358173

ثبت نظر

-