دی سردترین ماه بورس پایتخت + نمودار

  • کد خبر : 357603
  • 28 دی 1399 - 19:21
دی سردترین ماه بورس پایتخت + نمودار

به گزارش نیوز، شاخص کل بورس در معاملات روز شنبه ۲۷ دی ماه پس از ۷ ماه به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی برگشت. در این روز شاخص کل با ریزش ۴۳ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید که پایین‌ترین رقم در ۱۴۸ روز کاری گذشته از ۲۵ خرداد به این سو است. در واقع از ۲۵ خرداد تا ۲۴ دی ماه شاخص در محدوده ۱٫۲ میلیون واحد تا سقف ۲ میلیونی در نوسان بود.

دی؛ سردترین ماه سال

با افول شاخص بورس به سطح یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد، بازدهی بورس در دی ماه به منفی ۱۷٫۷ درصد رسید که این رقم پایین‌ترین رقم تغییرات ماهانه در سال ۱۳۹۹ است. در سال جاری بازدهی بورس در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و آذر مثبت بوده است و در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر، آبان و دی بازدهی منفی را ثبت کرد.

بازدهی بورس

ماه خروج از بورس

در ۱۹ روز معاملاتی دی ماه، مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی ۱۳ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان بوده است که بالاترین رقم خروج ماهانه در تاریخ معاملات بازار سهام ایران است. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۷۳۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

بازدهی هفتگی دی ماه

در هفته آخر دی ماه بازدهی شاخص بورس منفی ۶٫۱۷ درصدی را پشت سر گذاشت. شاخص کل در آخرین روز هفته گذشته ۳۰ هزار واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید که نسبت به آخرین روز هفته پیشین منفی ۶٫۱۷ درصد پایین آمد. اما نسبت به بازدهی منفی ۶٫۳۷ درصدی هفته سوم ماه اندکی بهبود یافته است. بازدهی شاخص در هفته دوم دی ماه منفی ۳٫۴۵ درصد بود و تنها در هفته اول ماه بود که شاخص بازدهی مثبت را ثبت کرد. بازدهی بورس در هفته اول دی ماه مثبت ۲٫۵ درصد بود.

این در حالی است که در ماه آذر، تنها در هفته آخر بازدهی بورس منفی شد و رقم منفی ۶ درصد را ثبت کرد. در هفته اول آذرماه، بازدهی بورس مثبت ۱٫۶ درصد بود و در هفته دوم آذرماه بازدهی مثبت ۷٫۶ درصد را ثبت کرد که پس از رشد ۱۰ درصدی شاخص در هفته آخر آبان ماه، بیشترین بازدهی فصل پائیز را ثبت کرد. در هفته سوم آذرماه نیز بازدهی بورس مثبت ۲٫۴ درصد بود.

بازدهی بورس

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=357603

ثبت نظر

-