معاون وزیر بهداشت: وضعیت استان مازندران در موج سوم کرونا شکننده است

  • کد خبر : 357042
  • 27 دی 1399 - 17:20
معاون وزیر بهداشت: وضعیت استان مازندران در موج سوم کرونا شکننده است

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، دکتر قاسم جان بابایی در نشست روز شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران افزود: برابری آمار بیماران بستری جدید با بیماران ترخیصی در بیمارستان های استان مازندران نشان می دهد که این بیماری در حال سیر نزولی است.

وی با شکننده خوانده وضعیت کرونایی مازندران گفت: اگر پروتکل های بهداشتی به درستی رعایت نشود احتمال برگشت روند صعودی بیماران وجود دارد و تمام تلاش استانی باید به سمت افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

معاون وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: پیک موج سوم ویروس کرونا در استان مازندران کاملا ملایم است و این استان در مقابله با این ویروس نسبت به سایر استان های کشور مدیریت بهتری داشت.

دکتر جان بابایی با ابراز خرسندی از پایین بودن آمار بیماران بدحال مبتلا به ویروس کرونا بستری در بیمارستان‌های مازندران‌، ابراز امیدواری کرد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این استان در زمان کوتاهی از وضعیت قرمز خارج شود.

وی تشدید منع تردد در جاده‌های درون و برون استانی ، عدم برگزاری مراسم رسمی و غیررسمی را از دیگر مواردی دانست که می تواند دوره پیک موج سوم ویروس کرونا را در مازندران کوتاه کند.

معاون وزیر بهداشت و درمان که اصالت مازندرانی دارد از روز گذشته در این استان حضور دارد و در این مدت تعدادی از بیمارستان های کرونایی استان را بازدید و در جریان معالجه این بیماران و کمبودهای احتمالی قرار گرفت.

کاهش تردد مطالبه مازنی ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست کاهش تردد در جاده های اصلی را در پیک موج سوم ویروس کرونا از مطالبات مردم این خطه شمال کشور دانست و گفت : مسافرت های درون و برون استانی، شکل‌گیری دورهمی ها باعث شیوع و انتقال ویروس کرونا می شود.
دکتر سید عباس موسوی افزود: این استان همچنان روند صعودی آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا را طی می کند و در هفته های اخیر روند توقف آمار بیماران کرونایی را تجربه نکرده است که باید به این شرایط نگرانی از مسافرت ها به این استان را نیز اضافه کنیم.

وی گفت: ۱۰ شهرستان استان مازندران در وضعیت قرمز و ۱۲ شهرستان دیگر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و با این وجود رعایت پروتکل های بهداشتی در این خطه شمال کشور روند کاهشی نسبت به گذشته دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش آمار بیماران کرونایی در روستاهای این استان نیز ابراز نگرانی کرد و اظهارداشت: برای کنترل ویروس کرونا در روستاها ، باید طرح قرنطینه در این مناطق اجرایی شود.
دکتر موسوی از نهادهای حمایتی در استان مازندران اعم از کمیته امداد و بهزیستی نیز خواست تا افراد آسیب پذیر (سالمندان) تحت پوشش خود را در قرنطینه قرار دهند تا از ابتلا آنها به ویروس کرونا جلوگیری شود.

استان مازندران از اوایل دی ماه سال جاری وارد پیک موج سوم ویروس کرونا شد و هم اکنون ۱۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند. 

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری و در همین مدت ۲۷۴ نفر نیز پس از بهبودی نسبی مرخص شدند.
هم اکنون یکهزار و ۳۷۹ بیمار با علایم ویروس کرونا در بیمارستان های این دو دانشگاه بستری هستند که ۲۸۰ نفر از این بیماران به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.
 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=357042

برچسب ها

ثبت نظر

-