سراشیبی بازارها /طلا، نفت، بیت کوین

  • کد خبر : 356782
  • 27 دی 1399 - 9:10
سراشیبی بازارها /طلا، نفت، بیت کوین

سراشیبی بازارها /طلا، کاهش قیمت نفت و بیت کوین 

درآخرین روز هفته بازار جهانی، هر سه شاخص اصلی طلا، نفت و بیت کوین با کاهش قیمت رو به رو شدند. به نظر می رسد سرمایه گذاران در جهان منتظر تحویل قدرت ترامپ به بایدن هستند تا آن زمان برای سرمایه گذاری های ریسک پذیر یا حتی سرمایه گذاری های امن دست نگه داشتند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت. در حال حاضر قدرت دلار در آمریکا بر قیمت این فلز گرانبها تأثیر گذاشت و منجر به از دست دادن متوسط قیمت طلا در هفته شد.

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار ، گفت: « طلا یک دلیل قوی تری برای افزایش قیمت دارد ، اما این اتفاق تا زمانی که نرخ دلار بر آن تسلط داشته باشد، ممکن نیست.» او گفت: « طلا می تواند به ۱۸۰۰ دلار برسد و اگر خریداران ظهور نکنند ، سریع تر کاهش دهد.» تحویل طلای فوریه،  ۲۱٫۵۰ دلار معادل ۱٫۲٪ نزولکرد و به ۱۸۲۹٫۹۰ دلار در هر اونس رسید. داده های FactSet نشان می دهد قیمت ها حدود ۰٫۳٪ از ارزش خود را در هفته از دست داده است .

هفته کم‌نوسان برای سکه و دلار

همسویی دلار در خارج و داخل

اکنون هر یک یورو، ۱٫۲ دلار است که اندک کاهش ۰٫۶۲ را نشان می دهد  سایت اینوستینگ به سرمایه گذاران دلار پیشنهاد می کند که اکنون دلارهای خود را بفروشند.

در حال حاضر در بازار داخلی نیز دلار روند کاهشی را پیش گرفته که به نظر می رسد بعد از مدت ها بازار ارز داخل کشور و جهان همسو حرکت کردند.

سراشیبی بازارها /طلا، کاهش قیمت نفت و بیت کوین / سقوط حدود ۴۰ دلاری قیمت طلا

سقوط حدود ۴۰ دلاری قیمت طلا

بر اساس گزارش کیتکو، ارزش هر اونس طلای نقدی ۱۸۲۶ دلار و ۱۰ سنت است که نسبت به ۳۰ روز گذشته ۳۹ دلار یا ۲ درصد کاهش داشته اما نسبت به یک سال گذشته همچنان ۲۷۰ دلار یا ۱۷٫۳ درصد افزایش را تجربه کرده است.

gold

روزهای خوش نفت پایان یافت؟

همچنین بر اساس گزارش مارکت واچ، معاملات نفت در روز جمعه کاهش یافت  و باعث شد افزایش قیمت ایالات متحده در هفته گذشته، تحت فشار قراربگیرند. چرا که شیوع کرونا دوباره در چین چشم انداز تقاضای انرژی را کاهش می دهد.

دیوید مادن ، تحلیلگر بازار، گفت: «بحران رو به رشد بهداشتی چین منجر به سقوط نفت شده است زیرا این کشور بزرگترین وارد کننده انرژی در جهان است.» دولت پکن ۲۲ میلیون نفر را به دلیل افزایش موارد کرونا در معرض محدودیت های جدید و بستن مرزها قرار داده است ، بنابراین ترس از دوبارهجریان یافته است. نفت خام تحویل ماه فوریه وست تگزاس اینترمدیت با افت ۱٫۲۱ دلار یا ۲٫۳٪ بشکه ای به ۵۲٫۳۶ دلار رسید.

سراشیبی بازارها /طلا، کاهش قیمت نفت و بیت کوین / سقوط حدود ۴۰ دلاری قیمت طلا

کاهش بیش از ۱۰ درصدی ارز مجازی

بر اساس گزارش کوین دسک، ارز دیجیتالی نیز در روزی که گذشته کاهش ارزش را تجربه کرد. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱٫۱۸ درصد یا ۴ هزار و ۴۲۱ دلار کاهش را تجربه کرد و به ۳۴ هزار و ۴۲۵ دلار رسید.

بیت کوین

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356782

ثبت نظر

-