نژادپرستی «صهیونیزم» در دوره کرونا با نام «یهود»

  • کد خبر : 356046
  • 25 دی 1399 - 13:04
نژادپرستی «صهیونیزم» در دوره کرونا با نام «یهود»

 مهمترین سازمانی که صهیونیست ها را در اشغال فلسطین و کوچ دادن یهودیان جهان به فلسطین یاری داد و اهرم اجرایی صهیونیست ها در اجرایی کردن طرح اشغال فلسطین بود با عنوان «آژانس یهود» شناخته می شود. این آژانس هسته اصلی جنبش صهیونیزم است و هر اقدام برای حمایت از رژیم صهیونیستی را شکل می دهد.

به نام یهود، به کام صهیونیزم

در اثبات صهیونیستی بودن این آژانس همین بس که بدانیم نام کامل آن « The Jewish Agency for Israel» است. یعنی آژانس اسرائیلی یهود یا آژانس یهود برای اسرائیل. در نام آن گفته شده که این آژانس برای اسرائیل با نام یهودیان تأسیس شده است.

نکته دوم در اثبات صهیونیستی بودن این آژانس باید گفت این آژانس با آنکه نام یهود را بر خود نهاده است از تمام یهودیان حمایت نمی کند. بلکه تنها از یهودیانی حمایت می کند که حامی رژیم صهیونیستی باشند.

نمونه بارز  یهودیانی که از حمایت این آژانس برخوردار نیستند مجموعه ای از یهودیان ساکن کانادا و آمریکای شمالی هستند که به یهودیان «لِو طاهر» مشهور هستند. این یهودیان نه تنها از حمایت آژانس موسوم به یهود برخوردار نیستند بلکه با اقدامات خصمانه این آژانس از خانه و کاشانه خود در آمریکای لاتین آواره شده به کانادا و آمریکای شمالی رفته اند و در آنجا نیز تحت فشار اقدامات خصمانه صهیونیست ها قرار دارند. تنها به این دلیل که رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع می دانند که بدون توجه به دیانت یهود به وجود آمده است و تمامی اقدامات آن نیز برخلاف شریعت یهود است.

با این اوصاف باید این آژانس را آژانس صهیونیزم نامید نه یهود. اما اینکه نام «یهود» را بر آن گذاشته اند برای منحرف کردن افکار عمومی است تا به همگان بگویند یهودیان همگی حامی رژیم صهیونیستی هستند. و از یک سو نیز می خواهند با این اقدام عملاً همه یهودیان را در عمل انجام شده قرار داده، حمایت از رژیم صهیونیستی را بر آنها تحمیل کنند.

نژاد پرستی در دوره کرونا

یکی از ویژگی های صهیونیزم نژادپرستی است. آنها براساس متون غیر دینی که برساخته نخستین صهیونیست ها است خود را برتر از دیگر انسان ها توصیف می کنند که همگان در خدمت آنها قرار دارند.

آژانس صهیونیستی یهود در دوره ای که کرونا تمام جهان را در بر گرفته اقدام به ایجاد شبکه ای برای تجمیع فعالیت های حمایتی از رژیم صهیونیستی کرده و نام آن را «شبکه اضطراری یهودیان» نامگذاری کرده است.

اسحاق هرتزوگ، رئیس آژانس صهیونیستی یهود اعلام کرد،این شبکه که با نام اختصاری« JReady» به وجود آمده ، قصد دارد مجموعه اقداماتی که در گوشه و کنار جهان در خصوص کرونا انجام می شود را برای حمایت یهودیان در گوشه و کنار جهان به کار گیرد. هرتزوگ افزود فعالیت های این شبکه به همین مورد خلاصه نخواهد شد و این شبکه در راستای «یهود ستیزی» نیز فعال خواهد بود.

رمزگشایی از اهداف شبکه جدید آژانس یهود

آنچه از زبان هرتزوگ به عنوان اهداف شبکه موسوم به «شبکه اضطراری یهودیان» بیان شده در خود مفاهیمی را نهفته دارد که ظاهر آنها در کلامات ساده، زیبا به نظر می رسد.

نکته اول اینکه او از کمک به یهودیان سخن می گوید. تعداد یهودیان در کل دنیا براساس بالاترین آماری که از سوی خود آژانس صهیونیستی یهود اعلام شده حدود ۱۵ میلیون نفر است. در دوره ای که کرونا تاکنون بیش از ۵۵ میلیون نفر را مبتلا کرده ، حدود یک و نیم میلیون نفر را به کشتن داده است صهیونیست ها برای حمایت از حدود ۱۵ میلیون یهودی مورد ادعای خودشان در حال انجام اقدام ویژه و تأسیس شبکه ای خاص هستند. این نشان دهنده نگاه نژادپرستانه صهیونیست ها است.

آیا ایجاد چنین شبکه ای برای کمک به تمامی جهان و مبتلایان به کرونا در حال حاضر ضروری تر است یا تلاش برای کمک به یهودیان؟

نکته دوم اینکه همانگونه که در بندهای بالا به آن اشاره شد آژانس صهیونیستی یهود از یهودیان حمایت نمی کند بلکه از صهیونیست هایی که حامی رژیم صهیونیستی باشند حمایت می کند پس شبکه ای که به وجود آمده قطعاً یهودیانی را که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند شامل نخواهد شد. این به معنای آن است که نژادپرستی آژانس صهیونیستی یهود باز هم خاص تر می شود و شامل بخشی از یهودیان مورد ادعای هرتزوگ می شود.

نکته سوم قیدی است که به عنوان مسیر اقدامات این شبکه مطرح شده است. یعنی اقدام در مسیر «یهود ستیزی» . اصطلاح «یهود ستیزی» یکی از جعلیات صهیونیزم است که از آن برای مقابله با مخالفان صهیونیزم از آن استفاده می کنند. صهیونیست ها کسانی را که با آنها مخالفت کنند به «یهود ستیزی» متهم می کنند. آنها با این اصطلاح می خواهند از یک سو احساسات مجموع یهودیان دنیا را جریحه دار کنند از سوی دیگر نگذارند مفهوم مبارزه با صهیونیزم در میان افکار عمومی جای خودرا پیدا کند.

حال هرتزوگ می خواهد در این شبکه جدید صهیونیستی چند هدف را به دست آورد. اول آنکه مدعی حمایت از یهودیان در دوره کرونا شود. ادعایی که یک ادعای نژاد پرستانه و صهیونیزم محور است. دوم، در پوشش شبکه ای جهانی، پروژه مقابله با «صهیونیزم ستیزان» را با شعار «یهود ستیزی» نیز دنبال کند و سوم، محملی را ایجاد کند که با پایان کرونا نیز به کار خود ادامه دهد.

 آنچه از این مجموعه به دست می آید این است که صهیونیست ها به هر نحو و در هر دوره ای مشی نژادپرستانه خود را دنبال می کنند و در زمانی که مردم جهان با همه گیری کرونا در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ و بیماری هستند آنها تنها به دنبال حمایت از «همفکران» خود هستند و در همین حال پروژه های استعماری خود را نیز دنبال می کنند. و از همه مهمتر اینکه آنقدر از دشمنان خود هراس دارند که پروژه مبارزه با دشمنان خود را نیز با ظواهر مردم فریب در دل آن گنجانده اند. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356046

ثبت نظر

-