دو علامت ضد صعود در بازار سکه

  • کد خبر : 355250
  • 24 دی 1399 - 9:43
دو علامت ضد صعود در بازار سکه

به گزارش نیوز، سکه امامی از محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی نتوانست عبور کند تا پیام جدیدی به معامله گران بازار فلز گران‌بهای داخلی مخابره شود: «شاید بازار توان نزول به کانال ۱۰ میلیون تومانی را از خود نشان نداده باشد، ولی برای ورود به مسیر افزایشی نیز از انگیزه کافی برخوردار نیست».

در چنین وضعیتی سناریوی محتمل اولیه ادامه نوسان رفت و برگشتی در یک دامنه محدوده است. بااین‌حال، برخی تحلیل گران فنی باور دارند، زمانی که بازار چند روز نتواند در جاده افزایشی قرار بگیرد، احتمال نزول دوباره قیمت‌ها بیشتر خواهد شد، چرا نوسان گیران بار دیگر مال خود را خالی خواهند کرد تا بتوانند شرایط خرید در قیمت‌های پایین‌تر را فراهم کنند.

 برای نوسان گیران و معامله گران کوتاه‌مدت، شدت تغییرات قیمتی اهمیت بسیار بالاتری نسبت به سطح قیمت دارد. بسیاری از آن‌ها از نزول سکه از کانال ۱۲ میلیونی به مرز ۱۱ میلیونی سود زیادی کسب کردند و در روزهای اخیر که بازار گرفتار نوسان در یک بازه ۲۰۰ هزارتومانی شده است، متضرر شده‌اند یا سود اندکی را به دست آورده‌اند.

حباب سکه

دونقطه حمایتی در بازار سکه

به باور تحلیل گران فنی، اگر امروز اتفاق خاصی در بازارهای جهانی رخ ندهد، سکه می‌تواند با فشار فروش به‌سوی مرز ۱۱ میلیون تومانی حرکت کند و در صورت شکسته شدن این  مرز، نقطه حمایتی بعدی محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. عده کمی از معامله گران انتظار دارند، فلز گران‌بهای داخلی در کوتاه‌مدت به زیر محدوده حمایتی دوم برود. روز گذشته، ارزش ذاتی سکه نیز در حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰هزار تومان بود که بسیار بالاتر از حمایت دوم قرار داشت.

حباب قیمت سکه

باقیمت‌های دیروز، حباب قیمت سکه در حدود ۲۶۹ هزار تومان بود که در حدود ۹۱ هزار تومان افزایش داشته است درصد حباب قیمت نیم‌سکه نیز در روز گذشته دورقمی بود. با عین بیشترین درصد حباب را سکه گرمی دارد ۷۱ درصد از قیمت این نوع سکه منطبق باقیمت طلا و دلار نیست.

حباب سکه

قیمت سکه در معاملات پشت خطی

معامله گران پشت خطی که به‌صورت کاغذی و بر پایه قیمت نقدی خریدوفروش می‌کنند در شب گذشته سکه را در قیمت ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله کردند. این قیمت ۵۰ هزار تومان پایین‌تر از قیمت پایانی بازار نقدی در پایان روز گذشته بود. این قیمت نیز می‌تواند علامت ضد صعودی برای بازار سکه باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=355250

ثبت نظر

-