جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان در همایش کلینیکال انکولوژی ایران

  • کد خبر : 354518
  • 23 دی 1399 - 11:54
جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان در همایش کلینیکال انکولوژی ایران

 

 

درمان به موقع مبتلایان به سرطان

به گزارش روز سه شنبه انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران، محمدرضا قوام نصیری با اشاره به جدیدترین دستاوردهای تشخیص و درمان  سرطان در پنجمین همایش بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران افزود: این همایش به صورت وبینار روزهای دوم و سوم و نهم و دهم بهمن ماه سال جاری با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته داخل و خارج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۵ دی ماه سال جاری همایشی به صورت وبینار برای انکولوژیست‌های جوان برگزار می شود و مباحث مختلف مرتبط با حوزه انکولوژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

بحث سرطان سینه و درمان به موقع مبتلایان به سرطان

رییس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران درباره مزایای برگزاری وبینار همایش امسال گفت: این مسئله سبب شد علاوه بر مشارکت بیشتر اساتید خارجی مباحث گسترده‌تری مورد گفت و گو قرار گیرد. از جمله موضوعات مورد بحث سرطان سینه در زنان، ژنیکولوژی مانند سرطان دهانه رحم و تخمدان، سرطان های دستگاه گوارش، دستگاه ادراری، تناسلی ( اورولوژی)، سرطان‌ مغز، سرطان ریه و سرطان های سر و گردن است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از ۲۶ سخنران ۱۵ نفر خارجی (آمریکا و کشورهای اروپایی) در این کنگره تجربیات، دانش و اطلاعات خود را با اساتید داخل کشور به اشتراک خواهند گذاشت. علاوه بر برگزاری پنل‌های مختلف دو برنامه آموزشی در زمینه براکی‌تراپی برای سرطان‌های ژنیکولوژی و سرطان پروستات است. همچنین روش‌های نوین پرتو درمانی و موضوع اخلاق پزشکی در همایش امسال مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

درمان به موقع مبتلایان به سرطان

قوام نصیری درباره موضوع سرطان و کرونا  اظهار داشت: این مسئله در دو حوزه بیماران و درمانگرها یا متخصصان رادیوانکولوژی تاثیر گذار بوده است؛ به طوری که برخی بیماران همزمان با آغاز شیوع کرونا در مراجعه به پزشک درمانگر تاخیر داشته اند یا برخی هنگام درمان، مراجعه‌های مجدد آنها برای ادامه مداوا کاهش می یافت که خوشبختانه این مسئله در مدت زمان کوتاهی برطرف شد و در حال حاضر درمان بیماران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته با دقت انجام می‌ شود.

وی گفت: در صورتی که درمان رادیوتراپی برای بیمار آغاز شده باشد، ایجاد وقفه در روند درمان تاثیر و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. از ابتدای شیوع ویروس کرونا متخصصان رادیوانکولوژی نیز باوجود شرایط سخت به همراه پرستاران، تصویربرداران و همکاران شاغل در کادر درمان و با استفاده از تجهیزات بهداشتی (ماسک،و شیلد و غیره) حضور دارند و برنامه ها و درمان بیماران بدون اختلال در حال انجام است. تعداد بیماران مراجعه کننده برای درمان تقریباً مشابه قبل شده است.

 

>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=354518

ثبت نظر

-