۵ کارشناس تحولات امروز بورس تهران را پیش‌بینی کردند +جدول

  • کد خبر : 354343
  • 23 دی 1399 - 8:08
۵ کارشناس تحولات امروز بورس تهران را پیش‌بینی کردند +جدول

 

 

5 کارشناس تحولات امروز بورس تهران را پیش‌بینی کردند +جدول

برخی تحلیلگران بر این باورند بررسی های صورت گرفته از روند بازار دیروز  نشان می‌دهد  که شاخص کل همچنان در روند نزولی قرار دارد. با اینکه سهام  بزرگ در جای مناسبی قرار دارند اما همچنان مورد توجه بازار نیستند .شاخص کل می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی حرکت کند و تشکیل الگو کف دوقلو بدهد که این موجب رشد خوب سهام های بزرگ می شود. اما شاخص هم وزن در یک روندصعودی قرار دارد بازار در طی روزهای گذشته نشان داد که سهام کوچک بیشتر مورد توجه بازار است و بازدهی سهام کوچک در  حال حاضر خیلی بیشتر از سهام  بزرگ است. درنتیجه برای امروز پیش بینی میشود همچنان سهام کوچک مورد توجه  بازار باشند و شاخص هم وزن همچنان روند صعودی داشته باشد.

با توجه به افت چند ماه اخیر شاخص کل و رسیدن شاخص کل به محدوده حمایتی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی  و همچنین گزارش‌های خوب شرکت ها که تاکنون منتشر شده و منتشر خواهد شد؛  انتظار یک روند صعودی منطقی و آرام برای بازار سرمایه دور از انتظار نیست. البته باید توجه داشت که این رشد شارپی نخواهد بود. به نظر می رسد این روزها موقعیت بسیار خوبی برای شکار سهم های بنیادی و همچنین سهم هایی که از نطر تکنیکالی در کف حمایتی خود قرار دارند فراهم شده است. در آینده قیمت این روزهای بازار خاطره خواهد شد. بازار امروز نوسانی با افزایش تقاضا ارزیابی می شود.

برخی دیگر تاکید می‌کنند: رکود در بازار های موازی و قیمت ارزنده بسیاری از سهم ها، جذابیت بازار سرمایه را برای نقدینگی های سرگردان افزایش می دهد. از طرفی گزارش‌های مالی خوب، افزایش  EPS  شرکت ها  و کاهش P/E بازار سرمایه، کم شدن نگرانی های حاصل از تنش های سیاسی می تواند عمده دلایل خوشبینی به روند صعودی بازار سرمایه در میان مدت باشد. ضمن اینکه برای بازگشت اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران حمایت از سهم های بزرگ و بنیادی ضروری به نظر می رسد چرا که فروش در کلیت این سهم ها به واسطه هیجان و ترس است و بسیاری از سهامداران بدون در نظر داشتن ارزش بنیادی شرکت ها اقدام به فروش های هیجانی می کنند. بازار امروز با کاهش هیجانات موجود در ابتدای بازار احتمالا در نیمه دوم با تعادل نسبی همراه خواهد بود.

در پایان باید تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی کامودیتی ها، پتانسیل کاهش نرخ سود بانکی در کشور ، کاهش ریسک های سیستماتیک و کاهش ریسک های سیاسی در آینده کلیت بازار برای میان مدت صعودی ارزیابی می شود ضمن اینکه در راه صعودقطعا بازار با نوساناتی همراه خواهد بود. البته برگشت کلیت بازار به روند صعودی کمی زمان بر به نظر می رسد.

تحولات امروز بورس تهران در ۲۳ دی ۹۹

J10

تحولات امروز بورس تهران در ۲۳ دی ۹۹

نیوز

>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=354343

ثبت نظر

-