زور بزرگان سرخپوش چربید + نمودار

  • کد خبر : 354009
  • 22 دی 1399 - 17:01
زور بزرگان سرخپوش چربید + نمودار

 

 

پیش‌گشایش امیدوارکننده

در پیش گشایش معاملات امروز بورس، ۲۵۰ نماد بازار صف خرید و ۱۰۷ نماد صف فروش داشتند. بیشترین صف خرید به نمادهای سپیدار، کرمان و شستا تعلق داشت و گدنا، حآسا و وکبهمن بیشترین صف فروش را داشتند.

روز دوشنبه با اینکه ۵۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و شاخص هم وزن رشد ۲ هزار و ۷۳۷ واحدی را پشت سر گذاشت، اما زور بزرگان سرخپوش بر ۵۱ درصد بازار چربید و موجب نزول شاخص کل بورس شد. شاخص کل به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید و به آستانه سقوط به کانال ۱.۲ رسید.

لبه پرتگاه

در ابتدای معاملات امروز، زور بزرگان سرخپوش چربید شاخص کل بورس روندی صعودی پیدا کرد و در ۵ دقیقه ابتدایی ۶ هزار واحد بالا آمد و به رقم یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحد رسید. پس از آن شاخص روندی نزولی داشت در پایان معاملات به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید تا با ثبت افت ۵ هزار و ۳۳۳ واحدی بر لبه سقوط به کانال ۱٫۲ میلیون واحدی قرار بگیرد..

اما شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۷۳۷ واحد رشد کرد و در رقم ۴۶۹ هزار و ۳۹۱ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۹۹ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۱۷۴ واحد رسید.

آمار معاملات 22 دیآمار معاملات 22 دی

خروج پول حقیقی

امروز شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. در معاملات امروز ۶۹۲ میلیارد تومان پول‌ حقیقی از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی را سهام بانک تجارت داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان بود. پس از بانک تجارت، خودرو (ایران خودرو) و وسپهر (سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

امروز در سمت تقاضا، ۸۴ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۶ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۸۹ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۱ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

رشد قیمت ۵۱ درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۲۴۹ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۷۱ نماد بورسی و ۷۸ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۱۵ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۵۷ نماد بورسی و ۵۸ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۵۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات روز دوشنبه فملی، خودرو و شپنا نمادهای قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. شستا، بترانس و حکشتی نیز بزرگان سبزرنگی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۵ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌یکشنبه ۵۴ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۹ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۴ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان رسید.

رشد عرضه بازار

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان شد که نسبت به روز ‌‌یکشنبه کاهش ۹ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش ۲۴ درصد افزایش یافت و به رقم ۹۴۰ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) برای دومین روز پیاپی با صف‌ خرید ۲۵۲ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و غصینو (شرکت صنعتی مینو) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به نماد گدنا (تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۰۹ میلیارد تومانی داشت. پس از گدنا، برکت (شرکت دارویی برکت) و وتوصا (گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران) بیشترین صف فروش را داشتند.

شستا در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز دوشنبه شستا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد. در دومین روز افزایش قیمت شستا، ارزش معاملات آن ۵۳۰ میلیارد تومان بود.

پس از شستا، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و بانک تجارت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو غول خودروسازی کشور، ایران خودرو و سایپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

خودرویی ها صدرنشین جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، سایپا همانند دو روز گذشته با تعداد یک میلیارد و ۲۵ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۲۲ سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک تجارت تعلق داشت. بانک صادرات و ذوب‌آهن اصفهان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

آمار معاملات 22 دی

نیوز
>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=354009

ثبت نظر

-