هدف دوم در بازار دلار

  • کد خبر : 353759
  • 22 دی 1399 - 11:02
هدف دوم در بازار دلار

به گزارش نیوز، در دومین روز هفته، معامله گران توانستند هدف اول خود یعنی تعیین کف جدید برای بازار دلار را محقق کنند؛ آن ها از سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی با قدرت خریدار شدند. هدف دوم معامله گران عبور دوباره اسکناس آمریکایی از مرز ۲۵ هزار تومانی است.

 ماندن نرخ حواله درهم بالای محدوده ۶ هزار و ۹۵۰ تومان، یکی از متغیرهایی است که به کمک افزایشی های بازار می آید. در کنار این، فروش های هیجانی تا حدی در سه روز کاری گذشته صورت گرفت و بازار دیگر کمتر تحت تاثیر پذیرش شکست از سوی ترامپ است.  هم چنین، نرخ حواله ای دلار بالای مرز ۲۵ هزار تومانی در روزهای اخیر باقی ماند و این مساله نیز در انتظارات معامله گران اسکناس اثرگذار بود. علی رغم این متغیرها، بازیگران کاهشی بازار به دو عامل دلخوش هستند؛ اولی احتمال آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران در کره و دیگری، نزول انتظارات تورمی با توجه به پایان فشار حداکثری.

متغیر واقعی حمایت از دلار

با تایید پیروزی بایدن توسط کنگره آمریکا، بسیاری از معامله گران انتظار داشتند که دلار به یکباره دچار افت شدیدی شود و حتی تا مرز ۲۰ هزار تومانی نزول کند. با این حال چنین اتفاقی رخ نداد.

به گفته بازیگران باتجربه بازار، یکی از مهم ترین متغیرهایی که نزول دلار تا مرز ۲۰ هزار تومانی را دشوار می کند، بالا بودن تقاضا برای کالاهای قاچاق است. در کنار این، گفته می شود که هم چنان تقاضای خروج سرمایه وجود دارد و شاهد آن، افزایش تقاضای مسکن در ترکیه توسط ایرانیان است.

دلار پشت خطی

سیگنال حواله ای به دلار

 فاصله قیمت حواله با نرخ اسکناس نشان می دهد که بازارساز تا حدی در سمت پاسخگویی به سمت تقاضای حواله ای مشکل دارد؛ دیروز در حالی که در بازار اسکناس، دلار با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می رفت، نرخ حواله درهم با دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مطابقت داشت.

به نظر می رسد تا زمانی که مشکل حواله حل نشود، نزول سنگین دلار دشوار باشد. هر چند که دیگر از تقاضای سفته بازی خبری نیست و احتمال رشد شدید قیمت ها هم سخت است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=353759

ثبت نظر

-