آمار کرونا در جهان ۲۱ دی/ آمریکا در حال ثبت رکورد جهانی ۴۰۰ هزار مرگ از میان شهروندان خود!

  • کد خبر : 352987
  • 21 دی 1399 - 13:40
آمار کرونا در جهان ۲۱ دی/ آمریکا در حال ثبت رکورد جهانی ۴۰۰ هزار مرگ از میان شهروندان خود!

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۹۰ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۷۲ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌میلیون و ۹۳۴ هزار و ۹۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۴۹ هزار و ۵۱۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۲ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۹۳۸ نفر رسیده است؛ تاکنون ۳۸۱ هزار و ۴۸۰ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۸ هزار و ۸۲۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۳۴۶ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۵۱ هزار و ۴۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۶۰ هزار و ۷۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸ میلیون و ۷۵ هزار و ۹۹۸ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۰۲ هزار و ۶۵۷ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۳میلیون و ۳۷۹ هزار و ۱۰۳، ۳میلیون و ۱۷ هزار و ۴۰۹، ۲میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۱۲، ۲میلیون و ۳۱۷ هزار و ۱۱۸ و ۲میلیون و ۲۵۷ هزار و ۸۶۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۲میلیون و ۵۰ هزار و ۳۶۰ مبتلا و آلمان نیز با یک‌میلیون و ۹۱۴ هزار و ۳۳۵ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌‌ترتیب با ۱۳ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۷۸، ۱۰ میلیون و ۷۵ هزار و ۹۵۰ و ۷ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۱۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=352987

ثبت نظر

-