سه دفتر پیشخوان در رزن پلمب شد

  • کد خبر : 352985
  • 21 دی 1399 - 13:38
سه دفتر پیشخوان در رزن پلمب شد

لیدا رفعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز اظهار داشت: ازدحام و تجمع در داخل دفاتر پیشخوان و بی توجهی به مولفه فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی عامل اصلی پلمب این مراکز بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین دغدغه حوزه سلامت، تجمع افراد در مراکز خدماتی نظیر دفاتر پیشخوان است انتظار می رود تدابیر ویژه ای برای پیشگیری از تجمع که یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا است صورت گیرد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان افزود: اینترنتی شدن نوبت‌دهی برای ارائه خدمات موجب حضور افراد در ساعت تعیین شده برای دریافت خدمت مورد نیاز و پرهیز از تجمع و ازدحام آنها در دفاتر خدماتی می‌شود.

رفعتی با تاکید بر ضرورت مجهز شدن دفاتر به دستگاه تهویه هوا، اضافه کرد: بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی و تجمع و ازدحام سبب شیوع کرونا و بازگشت وضعیت استان به حالت زرد و قرمز کرونایی می شود.

وی گفت: ۱۱۲ دفتر پیشخوان در این استان فعال است که در یک هفته گذشته ۴۴ دفتر مورد بازرسی قرار گرفتند که ۴۱ واحد معادل ۹۳ درصد بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان بیان کرد: همچنین در ۴۲ دفتر پیشخوان خدمات دهندگان و ۸۰ درصد دفاتر مراجعان به این واحدها از ماسک استفاده کرده بودند.

رفعتی اظهار داشت: این دفاتر کمترین توجه را به پروتکل فاصله گذاری اجتماعی دارند و ۶۷ درصد آنها به این مولفه توجه داشتند بر این اساس هفته گذشته پنج دفتر پیشخوان به مرجع قضایی معرفی شدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=352985

برچسب ها

ثبت نظر

-