جولان تروریست‌ها مقابل چشمان آمریکایی

  • کد خبر : 352896
  • 21 دی 1399 - 11:43
جولان تروریست‌ها مقابل چشمان آمریکایی

 

 

 اداره اطلاعات نظامی عراق از بازداشت دو جولان تروریست‌ها و کشف انبار مهمات و مواد منفجره در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار خبر داد و اعلام کرد: دو تروریست در منطقه واقع در «الکرمه» در الانبار در غرب عراق بازداشت شدند. این عملیات پس از دریافت اطلاعات و پیگیری مستمر و با هماهنگی بخش اطلاعات فرماندهی عملیات الانبار رخ داد، همچنین نیروها مقادیری مواد منفجره و بمب در منطقه الرمادی در مرکز استان الانبار کشف و ضبط و آن را خنثی کردند.

در این بیانیه همچنین از انهدام تونل‌های داع در جبل «الخانوکه» و کشف بمب و مواد منفجره خبر داده شده و آمده است: پس از اطلاعات دقیق از وجود تونل‌های داعشی در جبل «الخانوکه» و هماهنگی با بخش اطلاعات فرماندهی عملیات صلاح‌الدین طی عملیاتی در کوه‌های «خانوکه» در «الشرقاط» در استان صلاح‌الدین، نیروها سه بمب دست‌ساز و ۲ خمپاره‌انداز کشف و خنثی کردند.

حمله عراق به مواضع داعش در الانبار -  نیوز

بازداشت وزیر کشاورزی داعش در الانبار

وزارت کشور عراق از بازداشت آن که وزیر کشاورزی داعش خوانده می‌شد در جریان عملیاتی در استان الانبار خبر داد و اعلام کرد: پس از تلاش‌های بارز و پیگیری میدانی نیروهای واکنش سریع و اطلاعات وزارت کشور موفق به بازداشت وزیر کشاورزی داعش در استان الانبار شدند.

اداره اطلاعات نظامی وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد که این سرکرده داعشی در جریان کمینی محکم در روستای «الصناعه» در شمال شرق «الرطبه» در الانبار بازداشت شده است و از مظنونین تحت تعقیب طبق ماده ۴ مبارزه با تروریسم است.

خنثی سازی بزرگترین طرح تروریستی داعش در الانبار - ایسنا

خارج‌شدن ارتش از مناطق شهری عراق جولان تروریست‌ها

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق از خارج شدن این نیروها از مناطق شهری و تحویل بسیاری از مراکز ایست بازرسی به نیروهای وزارت کشور خبر داد و گفت: طبق هماهنگی میان وزارت کشور و دفاع، نیروهای ارتش به خارج از شهرها منتقل می‌شوند و مأموریت به وزارت کشور سپرده می‌شود. این طبق دستور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق صورت گرفته است.

وی افزود: بسیاری از پست‌های بازرسی و امنیتی در ورودی و خروجی‌های شهرها و نیز پرونده امنیتی بسیاری از استان‌ها به وزارت کشور عراق سپرده شده است. هنوز وزارت کشور با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و با تکمیل توان آن، کل پرونده امنیتی به آنها سپرده خواهد شد. مأموریت نیروهای ارتش در زمان حاضر کمک به نیروهای وزارت کشور برای تأمین امنیت داخلی است.

درگیری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در ناصریه عراق

منابع عراقی از درگیری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در میدان «الحبوبی» در ناصریه مرکز استان «ذی‌قار» عراق خبر دادند.

هسته خاموش داعش در الانبار عراق منهدم شد | خبرگزاری تقریب (TNA)

نظامیان آمریکایی تماشاگر هدف قراردادن دکل‌های برق در غرب عراق هستند

یکی از مسئولان عالی‌رتبه در الانبار از عدم اقدام نظامیان آمریکایی در هدف قرار دادن تروریست‌هایی که دکل‌های برق را در غرب عراق هدف قرار می‌دهند پرده برداشت.

این منبع بیان کرد: فرماندهان امنیتی از عدم هدف قرار دادن تروریست‌هایی که در مناطق غربی عراق اقدام به تخریب دکل‌های برق می‌کنند، ابراز شگفتی می‌کنند به‌ویژه که بالگردها و پهپادهای آمریکا تحرکات گسترده هوایی در آسمان این مناطق دارند.

منبع مذکور ابراز کرد: پهپادهای آمریکایی، شبانه‌روز در حال پرواز در مناطق غربی هستند، اما اقدامی برای مقابله با تروریستها انجام نمی‌دهند.

این منبع تأکید کرد: مقامات عراقی از عدم هدف قرار دادن گروه‌های دخیل در هدف قرار دادن شبکه برق و نیز شبکه‌های داعشی که به‌شکل کوچک در مناطق صحرایی فعالیت می‌کنند از سوی پهپادها و بالگردهای آمریکایی با وجود اینکه این تحرکات را رصد می‌کنند، تعجب می‌کنند.

عملیات تعقیب عناصر داعش در «الانبار» عراق | خبرگزاری تقریب (TNA)

کشف ۳۸ گالن انفجاری در الانبار جولان تروریست‌ها

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که پهپادهای عراقی نقش زیادی در کشف ۳۸ گالن انفجاری در عملیاتی پیشدستانه در شهر الرمادی در غرب عراق داشته‌اند.

این منبع همچنین اعلام کرد: نیروهای اطلاعات نظامی با هماهنگی دیگر یگان‌ها و با حمایت پهپادها در جریان جست‌وجو و تفتیش در صحرای «حدیثه» در غرب الانبار موفق به کشف ۳۸ بمب شدند. همچنین مقادیری مهمات و چاشنی انفجار و گلوله کشف و ضبط شده است، این سلاح‌های به‌جای‌مانده از داعش در جریان تسلط آنها بر مناطق غربی است که این مواد منفجره به دست نیروهای خنثی‌کننده بمب بدون هیچ تلفات خنثی شدند.

 

>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=352896

ثبت نظر

-