پیش‌بینی تحولات امروز بورس ایران

  • کد خبر : 352616
  • 21 دی 1399 - 4:51
پیش‌بینی تحولات امروز بورس ایران

 

 

 

با توجه به معاملات روزهای گذشته که به دلیل حاشیه های سیاسی ایجاد شده در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بازاری سراسر منفی را داشتیم، و همچنین انتشار خبر مبنی بر قیمت گذاری دستوری قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا به میزان ۷۰ درصد قیمت CIS، باعث شد تا اکثر سهم های بنیادی و شاخص ساز به قیمت ها و حمایت های تکنیکال و P/E های پایین بنیادی خود نزدیک شوند. در حال حاضر باید منتظر واکنش سهم ها به این حمایت ها بود که به نظر میرسد طی روز و هفته جاری قیمت ها واکنش خوبی به این محدوده ها نشان دهند.

پیش‌بینی تحولات امروز بورس ایران

برخی تحلیل‌گران عقیده دارند: در حال حاضر انتظارات آتی کاهشی از تورم، نرخ ارز و حفظ محدوده¬های فعلی قیمت‌ها در کامودیتی‌ها از یک‌سو و از سویی دیگر عدم ثبات در قانون‌گذاری صنایع و به ویژه اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در راستای نرخ‌گذاری دستوری، بستر مناسب جریان یافتن نقدینگی در بازار را مختل کرده‌است، با تکمیل انتشار گزارشات نه ماهه ارزندگی قیمت‌‎های فعلی بیشتر نمایان شده و انتظار می‌رود از فشار فروش به واسطه ارزندگی کاسته شود، با این حال در صورتی که سرمایه‌گذار از ثبات قوانین در صنایع اطمینان نداشته‌باشد نیز نمی‌توان انتظار داشت با افق حتی میان مدت سرمایه‌گذاری کند و در بهترین حالت شاهد معاملاتی با افق کوتاه‌مدتی در سهام کوچکتر بازار خواهیم بود.

پیش‌بینی 5 کارشناس از تحولات امروز بورس پایتخت

برخی دیگرتاکید دارند:با توجه به روند معاملات روز گذشته بازار سرمایه با رسیدن شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد احتمالا امروز  در ابتدا منفی شروع کند و شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد نیز پایین بیاید ولی در ادامه تقاضا در بازار افزایش یابد و بسیاری از سهام بزرگ روندی مثبت به خود بگیرند.

لازم به ذکر است با توجه به ریسک قیمت گذاری دستوری در صنعت فولاد و احتمالا به زودی برای سایر صنایع نظیر مس ، روی و .. تا تعیین تکلیف موضوع فوق حرکت شارپی برای شاخص پیش بینی نمیشود و تا اخر هفته روند متعادلی برای سهام بزرگ پیش بینی میشود.

پیش‌بینی تحولات امروز بورس ایران

قیمت

نیوز

>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=352616

ثبت نظر

-