وخیم شدن وضعیت ابتلا به کرونا در ژاپن

  • کد خبر : 351996
  • 20 دی 1399 - 11:59
وخیم شدن وضعیت ابتلا به کرونا در ژاپن

به گزارش نیوز از رسانه های ژاپن، در مورد تخت های بیمارستانی، توکیو، هیوگو، اوزاکا و سایتاما در میان استان هایی هستند که به مرحله ۴ رسیده اند که یک مرحله بحرانی و به این معنی است که نرخ پر بودن تخت های بیمارستان ها به ۵۰ درصد و یا بیشتر رسیده است.

تا روز سه شنبه این نرخ برای توکیو ۷۸.۱ درصد، هیوگو ۷۰.۱ درصد، اوزاکا ۶۴.۴ درصد و در سایتاما ۵۹ درصد بود. مقامات می گویند از آنجائیکه استان هیوگو هر کسی را که نتیجه آزمایشش مثبت باشد بستری می کند این نرخ بالاتر خواهد رفت.

در مورد تخت های خالی برای بیمارانی که در شرایط حاد قرار دارند، توکیو و اوزاکا به مرحله ۴ رسیده اند. این نرخ در توکیو ۸۷.۴  درصد و در اوزاکا ۶۴.۷ درصد بود مقامات می گویند امکان دارد این نرخ ها بیشتر شود به این دلیل که طی دوره تعطیلات سال نو آزمایش های کمتری انجام شد.

به دنبال کمبود تخت در توکیو، دولت این کلانشهر افزایش شمار تخت های بیمارستانی برای مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان های پایتخت به میزان ۶۰۰ تخت و رساندن تعداد آن ها به ۱۷۰۰ تخت را در دست اقدام دارد.

دولت کلانشهر توکیو تاکنون ۴ هزار تخت برای این بیماران در پایتخت آماده کرده است اما کارشناسان هشدار می دهند اگر شیوع این ویروس همچنان به گسترش خود ادامه دهد احتمالا بیماران بیشتری در پایتخت نیاز به بستری شدن خواهند داشت.

مقامات توکیو می گویند در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان که توسط دولت کلانشهر توکیو و سازمان های وابسته به آن اداره می شوند یک هزار و ۱۰۰ تخت آماده دارند.

این مقامات می گویند تلاش خواهند کرد تا هر چه زودتر جمعا یک هزار و ۷۰۰ تخت آماده کنند، اما در حال حاضر بطور قطعی نمی توان گفت که چه زمانی به این هدف دست خواهند یافت.

همزمان با افزایش عفونت ها در ژاپن، یک عضو کمیته بین المللی المپیک نظر شخصی خود را در مورد بازی های به تعویق افتاده المپیک توکیو ابراز کرده و گفته است، با وجود اعلام وضعیت اضطراری در منطقه کلانشهر توکیو به دلیل کووید-۱۹، در مورد برگزاری این بازی ها تردید دارد.

بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو ابتدا قرار بود در تابستان سال ۲۰۲۰ برگزار شوند، اما به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا یک سال به تعویق افتادند.

در حالیکه کمتر از ۲۰۰ روز تا شروع این مسابقات در توکیو باقی مانده، «دیک پوند» گفت: همچنان نمی توانم مطمئن باشم زیرا گسترش این ویروس همچنان مشکل جاری خواهد بود.

پوند اضافه کرد که شرکت کنندگان در این مسابقات باید برای دریافت واکسن در اولویت بالایی قرار بگیرند و سازمان دهندگان المپیک هم می توانند ورزشکاران را ملزم کنند که قبل از ورود به ژاپن واکسینه شدن خود را اعلام کنند.

به دلیل ادامه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، روز جمعه برای توکیو و ۳ استان مجاور آن وضعیت اضطراری اعلام شد. نخست وزیر سوگا یوشیهیده بعد از اعلام وضعیت اضطراری به خبرنگاران گفت که همه تصمیمات ممکن را برای برگزاری ایمن و امن این بازی ها اتخاذ و برای آنها اقدام خواهد شد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک هم تاکید کرده است که بازی های به تعویق افتاده المپیک توکیو طبق برنامه پیش خواهند رفت.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن در ۲۴ ساعت گذشته به رقم بی سابقه ۷ هزار و ۸۸۲ نفر رسیده است. آمار روزانه ابتلا در سراسر ژاپن برای چهارمین روز متوالی رکورد زده است.

مقام ها همچنین ۷۸ مورد مرگ ناشی از کرونا را گزارش کرده اند که ۱۰ تن از این تعداد در هوکایدو، ۷ تن در توکیو، کاناگاوا و آیچی، ۶ تن در سایتاما و ۵ تن هم در هیوگو بوده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=351996

برچسب ها

ثبت نظر

-