۵۶ مبتلای جدید به کرونا در استان سمنان شناسایی شد

  • کد خبر : 351583
  • 19 دی 1399 - 23:06
۵۶ مبتلای جدید به کرونا در استان سمنان شناسایی شد

 

 

 

 

۵۶ مبتلای جدید به کرونا در استان سمنان شناسایی شد

به گزارش نیوز، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۳ نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر امروز جمعه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۸۶۵ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۱۰۷ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

۷۶ مبتلای جدید به کرونا در استان سمنان شناسایی شد - نیوز

 بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در سمنان

طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و ۸۹۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۱۵هزار و ۴۴۳ مورد مثبت بیماری کووید١٩ بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

نوید دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۱۸ الی ۱۹ دی ماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۲۷۲ نفر رسید و ۱۱ هزار و ۱۷۱ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و ۵۸۱ نفر رسید و از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۳۶ نفر فوت شدند.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور روز جمعه در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران گفت: با فوت ۸۵ ‌بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۶ هزار و ۱۸ ‌نفر رسید.

سیما سادات لاری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶  هزار و  ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و  ۵۸۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و  ۵۱۴ نفر رسید.

 

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=351583

ثبت نظر

-