بسته شدن ساختمان کنگره ایالتی میشیگان از بیم تهدیدات

  • کد خبر : 351121
  • 19 دی 1399 - 2:48
بسته شدن ساختمان کنگره ایالتی میشیگان از بیم تهدیدات

قانون‌گذاران ایالت میشیگان روز پنجشنبه گفتند، ساختمان کنگره این ایالت از بیم تهدیدات بسته شده و پلیس در حال انجام تحقیقات است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «عبدالله حمود» از قانون‌گذاران این ایالت در پیامی توییتری نوشت: «ساختمان کنگره در [شهر] لنسینگ امروز به خاطر تهدیداتی که صورت گرفته بود بسته شد».

حمود در کنار «مالوری مک‌مارو» سناتور ایالتی میشیگان و چند قانون‌گذار محلی دیگر عکس مربوط به هشدار امنیتی که از پلیس دریافت کرده بودند به اشتراک گذاشتند.

در این هشدار امنیتی آمده است: «به دلیل تهدیدی که اوایل امروز ۷ ژانویه ۲۰۲۱ دریافت کردیم، ساختمان کنگره موقتاً به روی تمام اعضا و کانیوزن بسته است. پلیس میشیگان در حال انجام تحقیقات است».

روز گذشته هم‌زمان با تجمع هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در برابر ساختمان کنگره این کشور، تجمعی نیز در برابر ساختمان کنگره ایالتی میشیگان شکل گرفت.

صدها شهروند حامی ترامپ در لنسینگ، با تجمع در برابر این ساختمان، به تأیید نهایی «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا اعتراض کرده و سخنرانی ترامپ در کاخ سفید را به صورت زنده پخش کردند.

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

در جریان این حمله چهار نفر کشته شده و ۱۴ مأمور پلیس واشنگتن مجروج شدند. به گفته سخنگوی اداره پلیس پایتخت آمریکا تا کنون ۵۲ در نفر از این مهاجمین بازداشت شده‌اند.

علاوه بر این، نیروهای پلیس دو بمب را در مجاورت ساختمان‌های مرکزی کمیته ملی حزب هر دو دموکرات و جمهوری‌خواه کشف کردند.

هنگام وقوع این حمله، جلسه مشترک کنگره لغو اما پس از ساعاتی از سر گرفته شد. در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ترامپ نیز که پیش‌تر با اظهارات جنجالی و تحریک‌آمیز خود، آتش این خشونت‌ها را کرده بود، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=351121

ثبت نظر

-