افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید الکل در کشور پس از شیوع کرونا

  • کد خبر : 349617
  • 17 دی 1399 - 11:01
افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید الکل در کشور پس از شیوع کرونا

 

 

تولید الکل

افزلیش تولید الکل در کشور

سیدحیدر محمدی اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا میزان تولید الکل در شرکت های تولیدکننده حدود روزانه پنج هزار لیتر بود که اکنون بسته به میزان مورد نیاز تا ۱۵ هزار لیتر و حتی بیشتر افزایش یافته که نشان از افزایش سه برابری تولید دارد.

وی افزود: پس از جلسه اخیر کمیسیون قانونی ساخت و ورود نیز، مجوز احداث حدود ۴۹ شرکت و کارخانه تولید الکل در استان‌های مختلف صادر شد که الزاماً تمامی این شرکت ها ممکن است به عرصه تولید نرسد، اما درصورت بروز شرایط احتمالی، هر استان پاسخگوی نیاز تامین الکل خود خواهند بود، ضمن آنکه تمام این شرکتها مورد نظارت قرار خواهند داشت.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: موافقت با افزایش تعداد شرکت‌های تولیدکننده الکل به دلیل شیوع کرونا اتخاذ شد و در حال حاضر نه تنها  در هیچ استانی از لحاظ ذخایر الکل و محلول ضدعفونی کننده مشکلی وجود ندارد، بلکه درخواستهای متعددی برای اخذ مجوز صادرات توسط تولیدکنندگان ارائه شده است.

>>>بیشتر بخوانید:

تولید الکل با استفاده از ذرت های آلوده !

تولید الکل نیازمند هیچ مجوزی نیست

وی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل روند تولید در استانها و کاهش بروکراسی اداری در سال جهش تولید، اختیارات قانونی به معاونت های غذا و داروی سراسر کشور به منظور صدور مجوزها تفویض شده است.

تولید الکل

محمدی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدکننده الکل در استان‌های مختلفی فعالیت دارند که تولیدات آنها به شرایط مختلفی از جمله شرایط جوی و تامین ماده اولیه بستگی دارد، گفت: در برخی مناطق میزان تولید الکل با تغییرات آب و هوایی و نرخ ماده اولیه از قبیل ذرت یا غلات تحت تاثیر قرار می‌گیرد که برای این موضوع نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و ذخیره مناسب در نظر گرفته شده‌است.

به گفته وی برای جلوگیری از سوءمصرف الکل، نظارت‌ها برای رعایت ضوابط، تقلیب و پلمب برای همه حواله ها انجام شده، که به خوبی رعایت می شوند، این نظارت‌ها منجر به کاهش خود به خود سوء مصرف نیز می‌شود.

نیوز

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=349617

ثبت نظر

-