تحولات جدید و مهم برای نیروی دریایی کره جنوبی+عکس

  • کد خبر : 348852
  • 16 دی 1399 - 15:28
تحولات جدید و مهم برای نیروی دریایی کره جنوبی+عکس

 

 نیروی دریایی کره جنوبی

تحولات مهم برای نیروی دریایی کره جنوبی

نیروی دریایی کره جنوبی در روزهای اخیر شاهد دو اتفاق مهم بوده است. مسئله اول تحویل یک ناو محافظ جدید به این نیرو است. شناور Gyeongnam از کلاس Daegu ساخت شرکت دوو کره جنوبی است. این ناو محافظ چهارمین فروند در این کلاس از شناورهای رزمی برای نیروی دریایی کره جنوبی است و در کل این نیرو به دنبال تحویل گرفتن ۸ فروند از این شناورها است. ناوهای این سری در حقیقت بر پایه کلاس Incheon توسعه پیدا کرده اند.
>>>بیشر بخوانید:

واکنش آمریکا به توقیف شناور کره جنوبی

مشخصات کلی ناوهای کلاس Daegu عبارت است از : وزن در حدود ۳۵۰۰ تن ، طول ۱۲۲ متر و عرض ۱۴ متر. این شناورها از سیستم پیشران ترکیب توربین گازی و موتور دیزلی بهره می برد و می تواند به سرعت نهایی ۵۶ کیلومتر در ساعت برسد. این ناو به موشک های کروز ضد کشتی ساخت کره جنوبی مدل Haeseong ، مدل حمله به اهداف زمینی از همین موشک ، سامانه موشکی پدافند هوایی K-SAAM ساخت کره جنوبی ، یک سامانه دفاع نزدیک فالانکس، یک قبضه توپ ۱۲۷ میلی متری ، پرتاب گر اژدر و موشک های ضد زیردریایی نیز مجهز شده است. این کشتی ها ۱۴۰ نفر نیز خدمه دارند.

 

 

ناو محافظ Gyeongnam

 

 نیروی دریایی کره جنوبی
نمایه گرافیکی از طرح ناو هواپیمابر کره جنوبی

 

 

خبر مهم دیگر برای نیروی دریایی کره جنوبی آغاز رسمی برنامه ساخت ناو هواپیمابر این کشور است. این نیرو در آخرین روز سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه و جزییات این طرح را نهایی کرده و بودجه های لازم برای آن در طرح دفاعی بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ تامین خواهد شد. این ناو هواپیمابر از طراحی دو برج فرماندهی بهره برده و به سیستم کشف موشک های بالستیک نیز مجهز خواهد بود. پرنده اصلی آن نیز هواپیماهای سری اف ۳۵ بی خواهد بود. کره ای ها امیدوار هستند که در سال ۲۰۳۰ میلادی این شناور را وارد خدمت کنند. این شناور در حدود ۴۰ هزار تن وزن خواهد داشت و ۲۰ فروند جنگنده اف ۳۵ بی نیز بر روی آن مستقر خواهد شد.

جام جم آنلاین

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=348852

ثبت نظر

-