دولت هند صادرات واکسن داخلی را ممنوع کرد

  • کد خبر : 348785
  • 16 دی 1399 - 14:11
دولت هند صادرات واکسن داخلی را ممنوع کرد

به گزارش نیوز از خبرگزاری “ای ان آی” هند، آدار پوناوالا گفت: این موسسه قراردادی را مبنی بر تولید یک میلیارد دوز واکسن برای کشورهای توسعه یافته امضا کرده است.

برپایه این گزارش، اکثر کشورهای ثروتمند واکسن کرونای ساخت شرکت محلی «موسسه سرم هند» که بزرگترین تولیدکننده واکسن در جهان به شمار می‌رود، را پیش خرید کرده‌اند.

اکنون دولت هند صادرات واکسن را به مدت چندین ماه برای کشورهای توسعه‌یافته به حال تعلیق درآورده است، در نتیجه کشورهای فقیرتر نیز این فرصت را خواهند داشت تا ظرف مدت چند ماه آینده به واکسن کرونا دسترسی پیدا کنند.

همچنین این موسسه اجازه فروش واکسن را به بخش خصوص نخواهد داد.

قرار است در حال حاضر با هدف جلوگیری از احتکار، این واکسن ابتدا در اختیار دولت هند قرار گیرد.


«اِی ان آی» هند همچنین افزود: در تاریخ ۱۴ دی ماه، سازمان تنظیم مقررات دارویی هند مجوز لازم برای استفاده اضطراری از دو واکسن کرونا یکی ساخت داخل و دیگری ساخت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد را صادر کرد.

بنابر اعلام سازمان تنظیم مقررات دارویی هند با تایید این دو واکسن انتظار می‌رود که واکسیناسیون گسترده در این کشور ظرف یک هفته آینده آغاز شود، چون دولت امیدوار است که ۳۰۰ میلیون تن از جمعیت ۱.۳۵ میلیارد نفری خود را در ۶ تا ۸ ماه اول سال جدید میلادی واکسینه کند.

واکسن انگلیسی ساخت شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد که تاکنون در کشورهای انگلیس، آرژانتین و السالوادور تایید شده است و در هند نیز بعنوان واکسن اصلی مورد استفاده خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=348785

برچسب ها

ثبت نظر

-