پیام یک خروش بی‌انتها

  • کد خبر : 348720
  • 16 دی 1399 - 12:49

 طرفداران بی‌شمار محور مقاومت در منطقه و خونخواهان حاج قاسم  در سالروز شهادت این شهید بزرگوار سنگ تمام گذاشته و ضمن تأکید بر« انتقام قطعی از قاتلان سردار»، با سردار دل‌ها تجدید بیعت کردند. از میدان التحریر در عراق گرفته تا خیابان‌های یمن ،سوریه و لبنان پیروان گفتمان و مکتب مقاومت در مواجهه با دشمنان لحظه‌ای آرام و قرار ندارند. به‌راستی پیام این «خروش بی‌انتها» برای آمریکا،   رژیم صهیونیستی و مهره‌های آن‌ها در منطقه ( مانند رژیم کودک کش سعودی) چیست؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در این خصوص باید مدنظر قرار داد، به «گفتمان مقاومت» و اجزای این گفتمان بازمی‌گردد. هنر بزرگ سردار دل‌ها، یکی«شناخت و مهار بازی دشمن در منطقه» و دیگری، «ترویج گفتمان مقاومت» بود.

 زمانی که داعش توسط دستگاه‌های امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تشکیل و دامنه و محدوده فعالیت آن نیز مشخص شد، حاج قاسم بلافاصله تحرکات خطرناک تروریست‌های تکفیری را رصد کرده و هرگز میان آن‌ها و حامیانشان(واشنگتن، تل‌آویو و ریاض) تفکیکی قائل نشد. سردار سلیمانی اتصالات این شبکه  تروریستی‌، نقاط ضعف و مکانیسم عملیاتی داعش را به‌وضوح برای فرماندهان محور مقاومت ترسیم کرد. در ارزش و اهمیت اقداماتی که شهید سلیمانی ، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای محور مقاومت صورت دادند، همین بس که محاسبات راهبردی و تاکتیکی دشمنان امنیت منطقه را برهم زده و سخت‌ترین هزینه‌های ممکن را به آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها در منطقه وارد ساختند. شهدای مقاومت جملگی ایمان داشتند که تروریسم تکفیری در سوریه، عراق و لبنان شکست خواهد خورد. آنان مقهور دشمن، ابزارها و مهره‌های آن‌ها نشده و مؤمنانه، آگاهانه و با توکل به خداوند متعال در برابر تروریسم ایستادند.

درنهایت، دشمنانی که مطابق محاسبات دقیق اتاق‌های فکر و فرماندهان ارشد و کارکشته نظامی خود، تسخیر عراق و سوریه و متعاقباتسخیر کل منطقه را کاملا در دسترس می‌دیدند و حتی برای دوران «سلطه جدید در منطقه» برنامه‌ریزی کرده بودند، باقدرت محاسبه‌ناپذیر «محور مقاومت» مواجه شدند؛ قدرتی که آن‌ها را مغلوب ساخت   و تروریسم تکفیری وابسته به واشنگتن، تل‌آویو و ریاض را در هم شکست.

این دستاورد تاریخی و مهم، مرهون «ایمان»،« مدیریت صحنه نبرد » و « ابتکار و سرعت عمل در جنگ با رقیب» بود. 

اما آنچه نام سردار عزیز را در دل‌ها ، قلوب مؤمنین و انسان‌های آزاده در سرتاسر جهان جاودانه ساخته است، «گفتمان سازی» این شهید بزرگوار می‌باشد. ما امروز صرفا از «تبحر سردار سلیمانی در میدان نبرد»سخن نمی‌گوییم، بلکه از گفتمان و مکتب اصیلی یاد می‌کنیم که حاج قاسم مروج آن بود. مکتب و گفتمانی که پس از شهادت حاج قاسم، به مبنای تحلیل و اقدام جبهه مقاومت و هواداران بی‌شمار آن در برابر دشمن تبدیل‌شده است.  اقدامات نظامی سردار سلیمانی در عرصه نظامی، پیوستی فرهنگی و گفتمانی  داشت. هم‌اکنون به برکت خون پاک شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، جبهه مقاومت با تمامی توان و قدرت خود، هم درمیدان نبرد نظامی با دشمنان ملت‌های مسلمان منطقه و هم در میدان نبرد فرهنگی با طرفداران سازش با رژیم صهیونیستی عرض‌اندام کرده است. درحالی‌که علقه، پیوند و مودت میان  طرفداران مقاومت روزبه‌روز در منطقه بیشتر می‌شود، شاهد ایجاد گسست و شکاف میان طرفداران گفتمان سازش و سرسپردگی به دشمنان  هستیم.

پیام خروش اخیر ملت‌های منطقه در سالروز شهادت حاج قاسم برای دشمنان کاملا مشخص است :این‌که  پاسداشت میراث بزرگ حاج قاسم که همان گفتمان مقاومت و انقلاب می‌باشد، به بهترین نحو ممکن  توسط ملت‌های منطقه صورت می‌گیرد.آری! دشمنان  دیگر متوجه شده‌اند  که «حاج قاسم» پس از شهادتش نیز هنوز مشغول فرماندهی میدان نبرد است…..

 حنیف غفاری 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=348720

ثبت نظر

-