آزادیخواه: غرب با برجام و FATF به دنبال محدودسازی و توقف ماست

  • کد خبر : 347079
  • 14 دی 1399 - 17:06
آزادیخواه: غرب با برجام و FATF به دنبال محدودسازی و توقف ماست

 حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف آمریکا و غرب از برجام و FATF و امثال آن محدودسازی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: هدف آنها از پذیرش FATF‌ توسط ایران و اجرای آن توسط ما قطع کردن رابطه نظام جمهوری اسلامی با محور مقاومت است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: همانطور که در ماجرای برجام مشاهده کردیم هیچ گشایش اقتصادی ایجاد نشد و پس از ۷ سال اجرای تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران، تنها ثمر این توافق برای ما متوقف ماندن کشور در عرصه هسته‌ای بود که همان خواسته آمریکا و غرب است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: آنها علاوه بر برجام اولیه به دنبال برجام دوم نیز هستند تا از این طریق ما را در حوزه موشکی محدود سازند و به عقب برانند.

وی افزود: بعضی از سیاسیون ما فکر عمیقی ندارند و فکر می‌کنند که FATF همان چیزی است که در ظاهر نشان داده می‌شود و از هدف و برنامه‌های آن اطلاع دقیقی ندارند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: همانطور که گفتم آمریکا و غرب در صدد هستند تا از طریق FATF ما را در حوزه‌های مالی نیز با مشکلاتی مواجه کنند و با کنترل گردش مالی ما در این زمینه نیز ضمن تسلط بر اطلاعات مالی کشور، محدودیت‌هایی را علیه ما اعمال کنند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: واقعاً ساده‌اندیشی است که ما فکر کنیم که با FATF تحریم‌های مالی علیه کشورمان برداشته می‌شود چرا که گردانندگان اصلی این گروه مالی به هیچ‌وجه به دنبال این مسئله نیستند و می‌خواهند ایران را محدود سازند.

وی افزود: اینکه در بعضی جاها فضاسازی می‌شود که پول ایران به کشورهای دیگر می‌رود درست نیست. ما با کشورهای متجانس به دنبال ایجاد روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف هستیم و به هیچ‌وجه بحث انتقال پول ایران به کشور دیگری مطرح نیست و بیان این مسائل خلاف واقعیت است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=347079

ثبت نظر

-