مدیریت درد کودک بعد از عمل جراحی

  • کد خبر : 346761
  • 14 دی 1399 - 11:54
مدیریت درد کودک بعد از عمل جراحی

اگر فرزند شما جراحی در پیش دارد و برای درد کودک بعد از عمل نگران هستید. این نگرانی امری طبیعی است. ما در این بخش به شما کمک می کنیم این ناراحتی را به حد بسیار کم برسانید.

Managing Childrens' Pain After Surgery - Pain Management & Injury Relief

آیا کودک شما بعد ار عمل جراحی درد دارد؟

داشتن درد بعد از عمل امری معمول است اینکه درد بعد از عمل چقدر طول می کشد بستگی به نوع جراحی دارد. گاهی اوقات تغییر وضعیت و بغل کردن کودک به کاهش درد کمک می کند. بعضی وقت ها، داروهایی برای کاهش درد وجود دارد. پرستار و دکتر شما به مدیریت این وضعیت کمک خواهند کرد.

چگونه بدانید کودک شما درد دارد؟

اگر فرزند شما کوچک می باشد و قادر نیست بگوید آیا درد دارد و یا کدام قسمت درد دارد، علائمی مانند بی قراری، گریه، بی اشتهایی ممکن است به شما کمک کنند تا متوجه درد کودک خود شوید. تیم تخصصی ما در بیمارستان به والدین کمک خواهند کرد بدانید کجا و کدام قسمت از بدن شما درد دارد.

درد کودک

چگونه درد بعد از جراحی درمان می شود؟

پیش از جراحی دکتر درباره داروهایی که کودک شما مصرف می کند و اینکه با چه روشی راحت تر آرام می شود و اینکه چه دارویی قبلا روی او بهتر جواب داده است خواهد پرسید. و اکنون بهترین زمان برای پرسیدن سوالات شما برای بعد از عمل می باشد.
برخی کودکان در مورد جراحی از دیگران بیشتر مضطرب و نگران هستند و تجربه نشان داده است که این کودکان درد بیشتری بعد از عمل خواهند داشت. صحبت کردن با این کودکان و توضیح درباره بعد از عمل به آن ها کمک خواهد کرد اضطراب کمتری داشته باشند.
ممکن است کودک شما با گوش کردن به موسیقی آرام شود و یا با بازی کردن با اسباب بازی محبوبش یا تجویز داروهایی برای کودک.

بعد از جراحی

هدف این است که کودک شما بعد از جراحی بتواند راحت باشد و به آرامی حرکت کند و راه برود. داروهایی مانند مسکن های ضعیف تر مانند استامینیفون، ایبوپروفن، شیاف و غیره به کودک شما کمک خواهند کرد تا درد را راحت تر تحمل کند و در مورد درد بیشتر مورفن و غیره در دوزهای کمتر و بازه های زمانی کوتاه تر استفاده می شوند.

درد کودک

در منزل

بیشتر کودکان احساس راحتی بیشتری در منزل می کنند و اضطراب کمتری خواهند داشت. فقط باید توجه داشته باشید که تجویزات دارویی پزشک را در زمان دقیق آن انجام دهید.
با وجود این، راه هایی وجود دارد که باعث می شوند کودک شما در منزل راحت تر باشند:
بسته یخ: گاهی اوقات استفاده از بسته یخ به کودک کمک خواهد کرد که راحت تر درد را تحمل کنند. چگونگی استفاده از آن را از دکتر خود بپرسید.
کارهایی که حواس کودک را پرت می کنند: کارهایی مانند تماشای تلویزیون، بازی ها، خواندن کتاب و بسیاری کارهای دیگر سبب پرت شدن حواس کودک خواهند شد.
حمام آب گرم: رفتن به حمام گرم نیز به کودک برای تحمل درد کمک خواهد کرد اما باید از دکتر در مورد بردن کودک به مکان های مرطوب و مدت زمان آن پرسید.
لمس بیمار: گاهی اوقات ماساژ از طرف کادر درمانی بیمارستان به کودک در تحمل درد کمک خواهند کرد.
لباس پوشیدن شل و راحت: به کودک کمک خواهند کرد احساس عصبی بودن نکند.

 

>>>خبر مرتبط:

جراحی لب شکافته کودک ۴ ماهه در سراوان + عکس تکاندهنده

از دست رفتن یک کودک در حین جراحی دست در آبادان

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=346761
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.healthychildren.org

ثبت نظر

-