خروج پول حقیقی‌ها ادامه می‌یابد؟ + نمودار

  • کد خبر : 345198
  • 12 دی 1399 - 14:53
خروج پول حقیقی‌ها ادامه می‌یابد؟ + نمودار

 

 

 خروج پول‌های حقیقی ادامه می‌یابد؟ 

به گزارش نیوز، در هفته گذشته شاخص کل بورس در مجموع ۴۹ هزار و ۹۱۴ واحد پایین آمد و به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز افت ۴ هزار و ۷۹۳ واحدی را ثبت کرد. در نتیجه بورس در مجموع هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت، سوال سهام‌داران این است که روند حرکت بورس در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟

 خروج پول‌های حقیقی ادامه می‌یابد؟ 

افت بازدهی هفتگی

در شرایطی که بازدهی بورس در هفته اول دی ماه مثبت بود، در هفته دوم ماه بازدهی شاخص بورس منفی شد. شاخص کل ۳٫۴۵ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید. روند تغییرات شاخص کل فقط در روز دوشنبه صعودی بود و در باقی روزها نزولی بود.

افت شاخص هم‌ وزن

همانند شاخص کل، شاخص کل هم‌وزن در هفته گذشته نزولی بود. به استثنای روز شنبه، شاخص هم‌وزن در بقیه روزها نزول کرد.

شاخص کل هم‌وزن در روز چهارشنبه به رقم ۴۶۳ هزار واحد رسید و در پایان هفته نسبت به پایان هفته قبل ۴ هزار و ۷۹۳ واحد پایین آمد و بازدهی منفی یک درصدی را ثبت کرد.

 خروج پول‌های حقیقی ادامه می‌یابد؟ 

روندهای درونی بازار سهام

در هفته گذشته علاوه بر روند نزولی شاخص کل و شاخص هم وزن، دیگر نماگرهای بازار روندهای متفاوتی داشتند.

ارزش معاملات

در هفته گذشته، تغییرات ارزش معاملات کل بازار سهام در روزهای شنبه و دوشنبه نزولی بود و در باقی روزها صعودی شد. در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز دو‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۶ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته در روز چهارشنبه محقق شد که با رشد ۳۷ درصدی به رقم ۲۷ هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۰ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۹ هزار و ۶۳۸ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۵٫۷ درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۱۶ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۵ هزار و ۴۷۳ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۸٫۸ درصدی داشته است.

بالاترین رقم هفته ۱۷ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دو‌شنبه برمی‌گردد که ۱۴ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان بود.

رشد ارزش معاملات علامتی مثبت برای بورس است که نشان دهنده افزایش نقدشوندگی بازار سهام است.

 خروج پول‌های حقیقی

در حالی که خالص ورود پول حقیقی به بورس در هفته اول دی ماه مثبت بود، در هفته دوم دی ماه منفی شد و به عبارت دیگر بورس شاهد خروج پول‌های حقیقی بود. در تمام روزهای هفته گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم.

در مجموع کل هفته، ۲ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۵۰۲ میلیارد تومان بود.

بالاترین رقم خروج در روز چهار‌شنبه رخ داد که هزار و ۶۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. خروج پول حقیقی و روند رو به رشد آن در دو روز پایانی معاملات هفته گذشته برای بورس تهران خبری نگران کننده است.

پیش بینی بورس هفته

مازاد تقاضا در بازار

به استثنای روز دوشنبه، ارزش صف‌های خرید در باقی روزهای هفته گذشته بیشتر از ارزش صف‌های فروش بود. در نتیجه معاملات بورس با مازاد تقاضا همراه بود. میانگین ارزش مازاد تقاضای بورس در هفته گذشته ۳۷۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم هزار و ۹۷۲ میلیارد تومانی هفته پیشین کاهش ۸۱ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته گذشته هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته هزار و ۴۷ میلیارد تومان کمتر بود. در هفته دوم ماه، میانگین ارزش صف‌های خرید ۴۳ درصد کاهش یافته است.

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر هزار و ۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین  ۵۴۸ میلیارد تومان بیشتر بود. میانگین این هفته رشد ۱۲۰ درصدی داشته است.

 خروج پول‌های حقیقی ادامه می‌یابد؟ + نمودار/روندهای درونی بازار سهام

پیش بینی بورس هفته

در مجموع روند کلی هفته گذشته منفی بوده است، شاخص کل به کانال ۱٫۳ میلیونی سقوط کرد و افت شاخص هم‌وزن نشان از روند نزولی قیمت سهام اغلب شرکت‌های بازار دارد.

علاوه بر این کاهش رقم مازاد تقاضا در معاملات هفته گذشته و خروج پول‌های حقیقی از بورس همگی توضیح دهنده وضعیت نزولی بورس هستند. روندهای درونی بازار نشان می‌دهد که ادامه این روند به نزول بیشتر بورس می‌انجامد.

تحلیل‌گران تکنیکی که بر اساس روندهای قیمتی گذشته به پیش بینی روندهای آتی شاخص بورس می‌پردازند، از زمانی که شاخص به محدوده کمتر از یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید، این رقم را مقاومت جدید تلقی کردند و سطح حمایت را رقم یک میلیون و ۳۶۵ هزار واحد برآورد کردند.

به عبارت دیگر معتقد بودند بورس در این محدوده کف و سقف جدید نوسان خواهد کرد و در صورت نزول، به رقم کمتر از یک میلیون و ۳۶۵ هزار واحد نخواهد رسید.

با این حال در هفته‌های گذشته رفتار سهام‌داران و استراتژی‌های معاملاتی حقوقی‌ها و بازارگردانان روند حرکتی شاخص‌های بورس را سریع‌تر از برآوردهای تکنیکی تغییر داده است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=345198

ثبت نظر

-