علاوه بر برندهای سازنده مدلهای الکتریکی، گروههای حامی محیط زیست هم منتقد لایحه ۶۲۳۳ بودند، زیرا به اعتقاد آنها این لایحه روند فراگیری خودروهای برقی را با اختلال روبرو میکرد. شارلوت جیمسون (Charlotte Jameson) یکی از مدیران برنامههای زیست محیطی در اظهارنظری جالب گفته:
میشیگان ادعا میکند در نوک پیکان صنعت خودرو قرار دارد، اما آینده متعلق به مدلهای برقی است. بجای لوایحی که موانع قانونی فراگیری خودروهای الکتریکی را از میان بردارد، مجلس نمایندگان میشیگان تصمیم گرفته بود از فروش این دسته از خودروها ممانعت به عمل آورده و سازندگان آنها را از حضور در این ایالت دلسرد کند.
شکست خوردن لایحه ۶۲۳۳ به معنای آن نیست که در آینده لوایحی مشابه مطرح نخواهد شد. این امر به قدری محتمل است که لوسید موتورز گفته به انتظار طرح لایحهای مشابه در سالهای پیش رو نشسته است!
این لایحه و لوایح مشابه از اهمیت زیادی برای شرکتهای کوچک تولیدکننده مدلهای برقی برخوردار هستند، چرا که در صورت تصویب فشار مضاعفی را به آنها تحمیل میکنند. نکته جالب و تاملبرانگیز اینکه در ابتدا تسلا از این لایحه مستثنی شده بود، اما با تغییرات اعمال شده در هفتههای اخیر، نام خودروساز کالیفرنیایی نیز به آن اضافه گشت.
با وجود مواردی که برشمردیم، لوسید موتورز تاکید کرده تلاشهای خود را برای حضور در ایالت میشیگان به طور جدی ادامه خواهد داد. شورای محیط زیست میشیگان هم پیشنهاد کرده قانونگذاران در راستای دعوت از سازندگان خودروهای برقی برای حضور در این ایالت گام بردارند.
ناگفته نماند با ورود خودروسازان بزرگی مثل جنرال موتورز و فورد به بازار خودروهای الکتریکی، این بازار رقابتیتر از همیشه خواهد بود.
تولید انبوه نخستین خودرو برقی روسی
احتمال تولید خودرو برقی مشترک بین ایران و چین