نقش کار کردن مادر روی زندگی افراد خانواده

  • کد خبر : 345097
  • 12 دی 1399 - 11:56
نقش کار کردن مادر روی زندگی افراد خانواده

امروزه اکثر مادرها به دلیل مخارج سنگین زندگی در بیرون از خانه کار می کنند. و این یک قانون (کار کردن مادر) شده به جای استثناء.

چرا خانم ها کار می کنند

بسیاری از خانم ها بعد از تولد فرزند خود خیلی زود سر کار خود بر می گردند چون می دانند دنیای کار آنقدر احساساتی نیست که آن ها بعد از غیبت طولانی از کار خود حتی برای چندین ماه موقعیت قبلی خود را داشته باشند و بسیاری از مزیت هایی که سال ها برای آن ها زحمت کشیده اند از دست خواهند داد. اکثر خانم ها بدون وقفه سر کار خود می روند چون این کاری است که سال ها برای رشد و پیشرفت آن تلاش کرده اند.

مادر موفق

کمک خواستن از دیگران

اکثر خانم هایی که سرکار می روند، فرزندان خود را هر چند هم کوچک باشند به بزرگ تر ها یا اقوام یا پرستار می سپارند. بچه هایی که مادران شاغل دارند بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه می گذرانند چون مادران آن ها به دلایل کاری، خیلی زود آن ها را در مهد کودک ها ثبت نام می کنند تا برای وررود به مدرسه هم آماده شوند.


>>> بیشتر بخوانید

شیوه های موفق تربیت فرزندان


کار کردن مادر

کار مادر چقدر روی بچه تاثیر دارد

برخی افراد هنوز فکر می کنند مادر خوب، مادری است که تمام روز در خانه باشد و از بچه ها مراقبت نماید اما در حقیقت هیچ مدرکی مبنی بر درست بودن این حرف وجود ندارد. اگر در منزلی با وجود اشتغال مادر، آرامش وجود داشته باشد و همه اعضای خانواده فرزند را به خوبی دوست داشته باشند، فرزند به خوبی رشد خواهد کرد.

مادری که هم در بیرون به خوبی کار می کند و هم در داخل منزل نقش مادرانه خود را به خوبی ایفا می کند، یک مدل خوب برای فرزند خود می باشد. در اکثر خانواده هایی که مادر سرکار می رود، هر یک از اعضای آن خانواده نقش فعال تری ایفا می کند.

فرزندان از یکدیگر مراقبت خواهند کرد و پدر در امور خانه بیشتر کمک خواهد کر. مادر به دلیل شغل در بیرون از منزل احساس با ارزش بودن بیشتری خواهد کرد و از سمت همکاران و دوستان حمایت بیشتری خواهد شد.

نیوز

نزاع

اگر مادری دوست نداشته باشد سر کار برود یا شوهر او راضی نباشد، یا خود مادر به دلیل در آمد بیشتر و نیاز خانواده تن به شغلی دهد که با آن علاقه ای ندارد، پس باعث نارضایتی و یاس او خواهد شد و سلب می شود آرامش و شادی خود مادر و منزل از بین برود و سبب نزاع ها و درگیری هایی در منزل شود‌.

چنانچه هر دو والدین سرکار بروند و یکی در آمد بیشتری داشته باشد یا اگر هر دو والدینی که می خواهند سر کار بروند اما فقط یکی کار دارد، باعث درگیری های بعدی و سلب آرامش خواهد شد و در این صورت فرزند این پیام را خواهد گرفت که اشتغال خیلی هم خوب نیست.

 

کار کردن مادر

زمان خانواده

در خانواده هایی که هر دو والد سر کار هستند زمان کمی برای با هم بودن می ماند. چون حتی وقتی مشکلی وجود ندارد حتی هر دو اینقدر درگیر مراقبت و کارهای منزل هستند که وقتی برای استراحت ندارند. حتی روزهای تعطیلی و مرخصی خود را هم باید به مراقبت از کودک مریض خود اختصاص دهند. پس زمانی برای تفریح و استراحت نمی ماند.

کار کردن مادر

از دست دادن کودک تان و کار کردن مادر 

خیلی از اوقات زیبای کودک تان وجود دارد که با سر کار رفتن از دست خواهید داد مثلا اولین قدم، اولین حرف زدن و … و شاید احساس حسادت کنید به مربی فرزندتان که کنار اوست. تمامی این احساس ها طبیعی هستند.

چند سال اول زندگی کودک اهمیت بسیار زیادی در زندگی آینده ی او دارد ولی این بدان معنی نیست که فقط مادر می تواند این چند سال را بسازد. کودکانی که بوسیله افرادی غیر از مادر و پدر تربیت می شوند، کمی مستقل تر از فرزندان دیگر هستند و برای رفتن به مدرسه و آینده راحت تر می باشند.

 

>>> خبر مرتبط:

چگونه باید به کودکان خبر فوت والدینشان را بدهیم؟

چند نکته کلیدی در تربیت فرزندان

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=345097
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.healthychildren.org

برچسب ها

ثبت نظر

-