پورابراهیمی: جمهوری اسلامی ایران شدیدا به تفکر حاج قاسم نیاز دارد

  • کد خبر : 344262
  • 11 دی 1399 - 8:26
پورابراهیمی: جمهوری اسلامی ایران شدیدا به تفکر حاج قاسم نیاز دارد

 محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با اشاره به سالگرد ترور شهید سردار سلیمانی ، به مهمترین خصوصیات اخلاقی سردار دل‌ها پرداخت و گفت: شهید سلیمانی، عزیز و بزرگواری است که در دل‌های مردم ایران جایگاه ویژه دارد و خداوند به واسطه اخلاص، جایگاه ایشان را افزایش داد، سالگرد شهادت ایشان را تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش و کارکردی که سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و در تثبیت انقلاب اسلامی  پس از دوران دفاع  مقدس در حوزه امنیت چه امنیت داخلی و چه امنیت خارجی داشت، بر کسی پوشیده نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همرزم بسیجی حاج قاسم بوده است، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس  توفیق داشتم به عنوان  بسیجی رزمنده لشکر۴۱ ثارالله  تحت فرماندهی سردار حاج قاسم باشم و از نزدیک با ایشان ارتباط داشته باشم، این اتفاق برای سایر همرزم های بنده در این لشکر یکی از مقاطع تاریخی بود و این افتخار نصیب ما شد که همراه و بسیجی لشکر تحت  فرماندهی شهید سلیمانی باشیم.

وی اظهار داشت: سردار حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس آنچه را به عنوان عملکرد خود تحت عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بر جای گذاشتد در ذهن و خاطرات فرماندهان نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا مشهود و مشخص است.

پورابراهیمی در ادامه گفت‌وگو ویژگی‌های سردار سلیمانی را تشریح کرد و گفت: اولین ویژگی سردار سلیمانی تبعیت از ولایت و رهبری بود. در زمان ۸ سال دفاع مقدس با تمام توان دنبال این موضوع بود که بتواند منویات امام و رهبر انقلاب را اجرایی کند و بارها در جلسات دوران دفاع مقدس و صحبت های پیش از عملیات تاکید داشت که تمام تلاش ما باید این باشد که رضایت خاطر برای رهبر انقلاب امام راحل ایجاد کنیم. ایشان اول خود را سرباز امام می دانست و تمام تلاشش رضایت رهبری بود، به یاد دارم که چند روز مانده به آغاز عملیات ها، گردان ها در جایی جمع می کرد و حاج قاسم لحظات خاص تاکید می کرد که باید تمام تلاش مان را به کار بگیریم تا خنده بر لبان امام نقش ببندد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه رشادت و شجاعت بی نظیر ایشان از خصوصیات بارز سردار بود، عنوان کرد: از آنجایی که حاج قاسم از طیف عشایر استان کرمان محسوب می شد، سلحشور، دلیر و شجاع بود که این شجاعت برخواسته از ایمان، اعتقادی، باورهای دینی و اعتمادی که به خداوند متعال داشت، بود.

وی با تاکید براینکه شهید سلیمانی همیشه در خاک ریز اول در کنار رزمندگان و بسیجیان بود اظهار داشت: در روزهای سخت دوران جنگ وقتی خبر می رسید که حاج قاسم در منطقه حضور دارد هم رعب به دل دشمن می افتد و هم فضای آرامش و اطمینان برای بسیجیان و سایر فرماندهان ایجاد می شد این نشان می دهد که شجاعت و عظمت چقدر در پیروزی رزمندان اثر داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ویژگی سوم حاج قاسم اخلاص است که حضرت آقا نیز به آن اشاره داشته اند، کار برای خدا توانست نفوذ معنوی در زمان دفاع مقدس ایجاد کند و اوج آن را در جریان مبارزه با تکفیری ها در منطقه شاهد بودیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه عدم وابستگی به جناح باعث شد همه طیف ها و گروه ها به حاج قسم علاقه مند شوند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند حاج قاسم به هیچ جناح سیاسی وابسته نبود بلکه ایشان انقلابی بود، این نشان می دهد افرادی که برای خدا و انقلاب کار می کنند و به جناح وابستگی ندارند خداوند دل ها رابه سمت او معطوف می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر امروز می خواهیم موفقیت انقلاب در مواجه با دشمن را تسهیل شود و آینده انقلاب را با قدرت ترسیم کنیم باید مسیر حاج قاسم را مبنا قراردهیم و جوانانی که روی کار می آیند در مکتب ایشان بزرگ شوند، درس بیاموزند و به حاج قاسم های زمان خود تبدیل شود چرا که نظام به شدت به تفکر حاج قاسم نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=344262

ثبت نظر

-