آغاز مجددفعالیت های تجاری در چین

  • کد خبر : 344
  • 18 بهمن 1398 - 21:19

این گزارش با اشاره به اینکه خوبی هنوز در قرنطینه است ، می افزاید : در بخش ها و مناطق دیگر کشور چرخه های اقتصادی با روش های مناسب فعالیت های خود را پیگیری کنند و برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا ، کانیوزن خود را به صورت ساعتی موظف به کار کنند.

دولت افزوده است که بخش های اقتصادی نیز باید کارهای خود را آغاز کنند و تا جایی که می توانند تجهیزات را فعال کنند تا تولید روزانه از سرگرفته شود.

با این وصف دولت اعلام کرده است که فعلا مدارس بسته خواهد بود و زمان بازگشایی آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

به راه آهن و سازمان هواپیمایی کشوری چین اعلام شده است که مسافران را که در حال بازگشت از تعطیلات سال نو چین هستند ، با فاصله های بیشتری از یکدیگر قرار دهند تا خطر شیوع ویروس کاسته شود.

دولت چین در شرایط سختی برای شروع فعالیت های اجتماعی و اقتصادی قرار دارد. از یک سو مسافران بتدریج درحال بازگشت به شهرها و استان های محل اقامت هستند و از سوی دیگر بسیاری از موسسات و شرکت ها و صاحبان بخش های تجاری تحمل طولانی برای شرایط بد اقتصادی فعلی ندارند.

شمار زیادی از این شرکت ها اعلام کرده اند که تنها برای یک دو ماه در این شرایط دوام می آورند و اگر تجارت عادی از سرگرفته نشود ، ورشکسته خواهند شد. این چالش متوجه همه بخش های اقتصادی کشور از مدارس گرفته تا خطوط هواپیمایی و موسسات تجاری و غیره است.

به نظر می رسد که دولت می کوشد ، بعد از وارد آمدن شوک بزرگ اجتماعی و اقتصادی از دو هفته قبل، آرام آرام فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را از سربگیرد و همزمان پزشکان در حال تشخیص سریعتر بیماران مبتلا هستند و هر روز بیش از ۴ هزار نمونه در بیمارستان های استان خوبی آزمایش می شود که می تواند باعث درمان سریعتر بیماران و جلوگیری از گسترش ویروس شود.

چینی ها در حالی با ویروس مرگبار کرونا دست و پنجه نرم می کنند که میزان تولید ناخالص داخلی شان در دوازده ماه منتهی به اوت ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۳.۶۱ تریلیون دلار معادل ۱۵.۸۶ درصد سهم این کشور از اقتصاد جهانی رسیده بود و بعد از آمریکا در رتبه دوم قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=344

ثبت نظر

-