بهبود تمرکز سالمندان با نوشیدن چای

  • کد خبر : 343976
  • 10 دی 1399 - 21:44
بهبود تمرکز سالمندان با نوشیدن چای

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، یافته‌های محققان نشان داد افراد مسنی که بیش از پنج فنجان چای در روز می‌نوشند عملکرد مغزی بهتری دارند و دامنه تمرکز و توجه آنها نیز بیشتر است.

در این مطالعه مشخص شد افرادی که از نوشیدن چای لذت می‌بردند و بیش از پنج فنجان در روز چای می‌نوشند تمرکز بیشتری دارند و به نوعی از بازه زمانی توجه بالایی برخوردار هستند.

محققان همچنین اظهار کردند، مهارت‌های روانی اینگونه افراد نیز بهتر است. محققان دریافتند اینگونه افراد در آزمایشات دقت و سرعت در واکنش نشان دادن عملکرد بهتری دارند که این امر می‌تواند به آنها در انجام فعالیت‌های روزمره مانند تکمیل جورچین یا پازل جیگسا، دوزندگی یا رانندگی کمک کند.

تحقیقات قبلی نیز فواید چای بر سلامتی افراد را نشان داده بود که مصرف چای به کاهش فشار خون و کلسترول و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند. در این مطالعه دکتر “ادوارد اوکلو”(Edward Okello) محقق مرکز تحقیقات تغذیه انسانی دانشگاه نیوکاسل برای درک بهتر تاثیر این نوشیدنی بر مغز آزمایش جدیدی انجام داد.

محققان با مطالعه عادات نوشیدن چای در افراد بالای ۸۵ سال دریافتند افرادی که بیش از پنج فنجان چای در روز می‌نوشند (با شیر یا بدون شیر) در برخی آزمایش‌های شناختی عملکرد بهتری دارند.

محققان برای انجام این مطالعه از داده‌های مطالعه «نیوکاسل ۸۵+» (Newcastle ۸۵+) که در آن بیش از ۱۰۰۰ فرد بالای ۸۵ سال از نیوکاسل و ناحیه «تاینساید» شمالی در آن شرکت کرده‌اند، استفاده کردند.

این مطالعات از سال ۲۰۰۶ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد و ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان آن نیز طی این مدت ۱۰۰ ساله شده‌اند.

با بررسی مصرف چای سیاهی موسوم به «کاملیا سیننسیس» (Camellia sinensis)، محققان به دنبال شواهدی برای به دست آوردن اطلاعاتی از نقش محافظتی آن در برابر کاهش شناختی بودند.

آنها دریافتند که مصرف بیشتر چای با بهبودی مهارت توجه و سرعت روانی-حرکتی قابل توجهی در انجام کارهای پیچیده مرتبط است اما آنها هیچ ارتباطی بین مصرف چای و اندازه‌گیری‌های کلی حافظه یا نحوه عملکرد حافظه در انجام کارهای سرعتی ساده مشاهده نکردند.

محققان اظهار داشتند، این یافته‌ها بدان معنی است که در هر رژیم غذایی که هدف آن بهبود توجه و سرعت روانی – حرکتی سالمندان است، چای سیاه باید برای افراد بسیار مسن در نظر گرفته شود.

دکتر اوکلو گفت: اکنون می‌دانیم که نوشیدن یک فنجان چای علاوه بر آنکه عطش را برطرف می‌کند باعث بهبودی دامنه توجه افراد بالای ۸۵ سال نیز می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=343976

ثبت نظر

-