استقلال و گل گهر برای صدرنشینی/ بازگشت تارتار به مسجد سلیمان

  • کد خبر : 343594
  • 10 دی 1399 - 14:09
استقلال و گل گهر برای صدرنشینی/ بازگشت تارتار به مسجد سلیمان

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از صدرنشینی تیم صنعت نفت در اولین روز برگزاری رقابتهای لیگ برتر، امروز سه دیدار در چارچوب هفته نهم این رقابتها برگزار می‌شود که در صورت رقم خوردن هر نتیجه‌ای در پایان دیدارهای امروز قطعاً تیمی به جز صنعت نفت صدرنشین مسابقات خواهد بود.

امروز و در دومین روز از هفته نهم رقابتهای لیگ برتر ۳ بازی برگزار می‌شود که طی آن نفت در مسجد سلیمان از پیکان پذیرایی می‌کند، استقلال در سیرجان به مصاف گل گهر می‌رود و تراکتور میزبان شهرخودرو است.

نفت مسجد سلیمان – پیکان

بازگشت مهدی تارتار به مسجد سلیمان و این بار به منظور رویارویی با تیم نفت می‌تواند جذابترین حاشیه این بازی باشد. نفت مسجد سلیمان که با مجتبی حسینی بیشتر از انتظار نتیجه گرفته و امروز با ۱۲ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد، با پیروزی در این بازی خانگی رسماً به جمع مدعیان اضافه می‌شود و این می‌تواند انگیزه نفت را برای حضور با قدرت در این دیدار افزایش دهد.

پیکان نیز امروز با ۱۰ امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفته است و آنها هم در صورت پیروزی در این دیدار به جمع تیم‌های بالانشین اضافه خواهند شد.

نزدیکی سبک بازی هر دو تیم به یکدیگر نشان می‌دهد احتمال اینکه شاهد تعداد گل‌های زیادی در این بازی باشیم زیاد نیست. هر دو تیم فوتبالی بسته و متکی بر اصول دفاعی و استفاده از ضد حمله ارائه می‌دهند. اما آنچه مشخص است میل به تهاجم نزد تیم مسجد سلیمانی بیشتر است و این ممکن است دست پیکان را بیشتر از قبل بابت استفاده از موقعیت‌هایی که در ضد حمله به دست می‌آورد باز بگذارد. یادآوری می‌کنیم که پیکانی‌ها با همین شیوه توانسته‌اند گل گهر را هم در سیرجان شکست دهند.

گل گهر – استقلال

این بازی امروز تکلیف صدر جدول را برای هفته نهم مشخص می‌کند و بعد از سوت پایان بازی، قطعاً یکی از دو تیم استقلال یا گل گهر جای صنعت نفت را در صدر جدول خواهند گرفت.

در گل گهر خط حمله و در استقلال خط دفاعی نقطه قوت به حساب آمده و عصای دست مربیان هستند. شاخص‌ترین بازیکن گل گهر گادوین منشأ و شاخص‌ترین بازیکن استقلال برای این بازی رشید مظاهری است و البته شاخص‌ترین چهره این بازی نیز می‌تواند امیر قلعه نویی سرمربی سابق استقلال و امروز گل گهر باشد.

استقلالی‌ها با اینکه محروم ندارند، اما ۳ بازیکن مهم شأن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. بازگشت فرشید اسماعیلی به جمع بازیکنان این تیم هم می‌تواند منجر به تغییری مهم در خط میانی این تیم شود.

این بازی یک حساسیت دیگر هم برای استقلالی‌ها و بازیکنان این تیم دارد. از آنجایی که گل گهر آخرین حریف این تیم قبل از دربی است، بازیکنان این تیم و به خصوص آرش رضاوند قدری دست به عصا راه خواهند رفت تا برای دیدار مهم معوقه هفته هشتم که روز ۲۲ دی برگزار می‌شود، محروم نشوند. رضاوند تنها بازیکن سه اخطاره آبی پوشان است.

تراکتور – شهرخودرو

ویژگی مشترک هر دو تیم سرمربیان جوان آنها یعنی مهدی رحمتی و مسعود شجاعی هستند. البته که مسعود شجاعی مربی-بازیکن است که به صورت موقت هدایت سرخ پوشان تبریزی را برعهده دارد؛ اما رحمتی سرمربی رسمی شهرخودرو است.

تراکتوری‌ها ۱۲ امتیازی و در رده پنجم جدول هستند و باتوجه به دیدار مستقیم استقلال و گل گهر و تساوی روز گذشته صنعت نفت و سپاهان برابر حریفان خود، این شانس را دارند تا در صورت پیروزی در این بازی خانگی جای خود را در بین مدعیان تثبیت کنند.

شهرخودرو اما شرایطی متفاوت نسبت به سرخ پوشان تبریز دارد و شکست احتمالی در بازی امروز آنها را در پایین جدول تثبیت کرده و پیروزی احتمالی نیز می‌تواند این تیم را به میانه جدول برساند.

خط دفاعی آسیب پذیر شهرخودرو که باعث شده دومین خط دفاعی ضعیف مسابقات را داشته باشد می‌تواند در این دیدار به پاشنه آشیل تبدیل شود. در مقابل امین قاسمی نژاد مهاجم باتجربه این تیم نقطه قوت آنها در این بازی است و بیشترین امید مشهدی‌ها برای رسیدن به گل در ساق‌های این بازیکن جستجو می‌شود.

فولاد – نساجی (معوقه از هفته هشتم)

امروز یک دیدار معوقه مربوط به هفته هشتم هم در شهر اهواز برگزار می‌شود که در آن نساجی به مصاف فولاد می‌رود. سرخ پوشان اهواز و قائم شهر نیز در حالی امروز به مصاف هم می‌روند که با ۱۰ و ۸ امتیاز در رده‌های نهم و دوازدهم قرار دارند.

فولادی‌ها که در این فصل خود را مدعی کسب سهمیه می‌دانند در صورت پیروزی در این دیدار خانگی می‌توانند به جمع تیم‌های حاضر در کورس بالای جدول اضافه شوند.

این بازی برای نساجی بسیار مهم و برای سرمربی آن بسیار مهم‌تر است. در حالی که لیگ برتر به هفته نهم رسیده زمزمه‌هایی به منظور ایجاد تغییرات در نیمکت نساجی شنیده می‌شود و چه بسا در صورت شکست این تیم در اهواز، این اتفاق به وقوع بپیوندد.

برنامه دیدارهای روز دوم از هفته نهم و دو دیدار معوقه به شرح زیر است؛

چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹

نفت مسجد سلیمان- پیکان تهران؛ ساعت ۱۵ ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

تیم داوری؛
رضا کرمانشاهی- سعید علی نژادیان- مهدی شفیعی- وحید سیفی، کمک داور اضافی ۱و۲: جواد رحیم زاده – ایمان کهیش، ناظر: ایرج نظری

گل گهر سیرجان – استقلال؛ ساعت ۱۶:۲۰

تیم داوری؛
محمد رضا اکبریان- علیرضا ایلدروم- محمد علی پورمتقی – نجف پناهی، کمک داور اضافی ۱و ۲: محمد حسین ترابیان – وحید صالحی، ناظر: حسن کامرانی فر

تراکتور- شهر خودرو مشهد؛ ساعت ۱۶:۴۰ ورزشگاه یادگار امام تبریز

تیم داوری؛
سید رضا مهدوی – محمد رضا منصوری- احد سلطانی – حمید رضا کنعانی، کمک داور اضافی ۱و۲: پیمان فرخی مهر- عباس راکی، ناظر: حسین نجاتی

فولاد خوزستان – نساجی قائم شهر (معوقه از هفته هشتم)؛ ساعت ۱۶:۴۵

تیم داوری؛
محمد حسین زاهدی فر- آرمان اسعدی- یعقوب سخندان –جلیل شعرانی، کمک داور اضافی ۱و۲: روح الله شریفی – علی ابراهیمی، ناظر: محسن قهرمانی

پنج شنبه ۱۱ دی ۹۹

پرسپولیس – ذوب آهن (معوقه از هفته ششم)؛ ساعت ۱۵ ورزشگاه آزادی تهران

تیم داوری؛
بیژن حیدری – محمد رضا ابوالفضلی – براتعلی مولوی – علی احمدی، کمک داور اضافی ۱و ۲: امیر عرب براقی – مجید محمدی، ناظر: بهرام مهرپیما

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=343594

ثبت نظر

-