پوکر بورس در یک پدیده منفی/ افت ارزش صف های خرید

  • کد خبر : 343135
  • 10 دی 1399 - 7:49
پوکر بورس در یک پدیده منفی/ افت ارزش صف های خرید

 

پوکر بورس در یک پدیده منفی

به گزارش نیوز، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس افت ۲۵ هزار و ۱۶۹ واحدی داشت و به رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۳ هزار و ۶۵۷ واحد در رقم ۴۶۵ هزار و ۴۸۲ واحد ایستاد.

شاخص کل در نقطه ای قرار گرفته که پایین ترین سطح از ۹ آذر به بعد بوده است برخی اعتقاد دارند این شاخص نقطه مهمی در بازار است اگر روند به زیر مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار برسد برخی از اصلاح بیشتر سخن می گویند.

در بازار حالت دو قطبی حاکم شده است یک سو بازار خشکی نقدینگی دارد و در سوی دیگر ارزش معاملات به شدت بالا رفته است. دیدگاهی در بورس کماکان این اتفاق را نتیجه عملکرد حقوقی ها می داند اما گروهی دیگر اعتقاد دارد بازار تمایل به حرکت به سوی شرکت های کوچک و متوسط دارد.

با این حال در بورس یک نقطه ضعف برای بار چهارم تکرار شد تا آخرین روز هفته را در فشای تردید و دلهره قرار دهد.

پوکر بورس در یک پدیده منفی/ افت ارزش صف های خرید

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های کربن ایران (شکربن)، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (با نماد معاملاتی وآذر) و ایران تایر (پتایر) با رشد ۵ درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

در فرابورس نیز شرکت‌های کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، اوراق مشارکت دولتی، اشاد۲، اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی۸۰۳ و تملی۸۰۶ بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

پوکر بورس در یک پدیده منفی/ افت ارزش صف های خرید

بیشترین کاهش قیمت

شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن (با نماد ثمسکن)، مگسال (زمگسا) و فنرسازی زر (خزر) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت‌های کشت و صنعت دشت خرم‌دره (زدشت)، برق و انرژی پیوندگستر پارس (بپیوند) و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

بررسی عرضه و تقاضاهای پایانی روز سه‌شنبه، به تشخیص روند حرکتی بورس کمک می‌کند. نمادهایی که در پایان معاملات با صف خرید همراه هستند در روز بعد هم پرتقاضا هستند و نمادهای دارای صف فروش در پایان معاملات، در روز بعد هم با عرضه بالایی مواجه می‌شوند.

افت ارزش صف های خرید

در پایان معاملات صف های خرید روز سه‌شنبه، ارزش صف های خرید هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان شد که نسبت به روز دوشنبه کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش ارزش صف های فروش

دیروز ارزش صف‌های فروش ۳۶ درصد کاهش یافت و به رقم هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان رسید.

بیشترین تقاضاها

 دیروز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (وکبهمن) با صف‌ خرید ۱۱۸ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از چخزر، شرکت دارویی برکت (برکت) و سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (وآذر)  بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

دیروز بیشترین صف فروش برای دومین روز متوالی به نماد بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی سینا) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۳۳۲ میلیارد تومانی داشت. پس از بوعلی، پتروشیمی ارومیه (شاروم) و بیزینگ پارسیان (ولپارس) بیشترین صف فروش را داشتند.

رویدادهای چهارشنبه

امروز مجمع عمومی ۴ شرکت بازار سرمایه برگزار خواهد شد. صبح امروز مجمع عمومی فوق‌العاده سالیانه منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان (سیدکو) با موضوع افزایش سرمایه ۲۶ درصدی برگزار می‌شود.

امروز مجمع عمومی فوق‌العاده سالیانه منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ شرکت داروسازی زهراوی (دزهراوی) نیز با موضوع افزایش سرمایه ۲۸ درصدی برگزار می‌شود. مجمع عمومی فوق‌العاده سالیانه منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ شرکت ایران ارقام (مرقام) با موضوع تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود نیز امروز برگزار می‌شود. همچنین مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت کشت و صنعت آب شیرین با موضوع تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود امروز برگزار می‌شود.

پوکر بورس در یک پدیده منفی/ افت ارزش صف های خرید/پیش بینی بورس امروز

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص کل و شاخص هم‌وزن هر دو ریزش کردند. ۲۹۶ نماد معادل ۶۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.  علاوه بر این، بزرگان بازار سهام نیز افت قیمت داشتند. قیمت سهام شرکت‌های فارس، شستا، فملی، فخوز، شپنا، شتران، شبندر، خودرو، فولاد و خساپا افت کرد. معاملات دیروز دو علامت مثبت و منفی برای معامله‌گران بورس داشت.

مازاد تقاضا

در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید و فروش هر دو کاهش یافت. اما پس از یک روز وقفه، باز هم بازار با مازاد تقاضا بسته شد. در معاملات دیروز، ارزش صف‌های فروش هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان داشت و ارزش صف‌های خرید به هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان رسید تا شاهد مازاد تقاضای ۱۱۴ میلیارد تومانی در بازار باشیم. وجود مازاد تقاضا در پایان معاملات بورس به عنوان عاملی در جهت بالا کشیدن‌ شاخص در معاملات امروز عمل خواهد کرد.

نمودار برآیند جریان ورود و خروج پول حقیقی ها در کل بازار | کاوالا

خروج پول حقیقی

نکته منفی معاملات دیروز برای سهام‌داران خروج پول حقیقی از بورس بود که برای چهارمین روز پیاپی رخ داد. دیروز ۵۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی را سهام شستا داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۹۶ میلیارد تومان بود. پس از شستا، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و خودرو (ایران خودرو) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. خروج پول حقیقی عامل کاهنده شاخص‌های بورس خواهد بود.

در مجموع می‌توان گفت امروز اگر روند خروج پول حقیقی متوقف شود، با توجه به وجود مازاد تقاضا در بازار می‌توان به رشد شاخص‌ها در آخرین روز کاری هفته امید داشت. اما با توجه به روند نزولی ارزش صف‌های بازار در روز سه‌شنبه، اگر تقاضای بازار کاهش یابد بورس هفته را نزولی به پایان خواهد برد.

پوکر بورس در یک پدیده منفی/ افت ارزش صف های خرید/پیش بینی بورس امروز

 

با اخبار نیوز همراه باشید….

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=343135

ثبت نظر

-