آخرین آمار جهانی کرونا امروز سه شنبه ۹ دی

  • کد خبر : 342888
  • 09 دی 1399 - 22:07

 بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۸۱ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۸۰ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌‌‌میلیون و ۷۸۱ هزار و ۵۴۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۵۷ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۵۹۵ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۸۶ هزار و ۲۹۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۹ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است؛ تاکنون ۳۴۳ هزار و ۱۸۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۶ هزار و ۷۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۹۷ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۴۸ هزار و ۱۹۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۲ هزار و ۶۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۹۱ هزار و ۶۴۱ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۳میلیون و ۷۸ هزار و ۳۵، ۲میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۴۶، ۲میلیون و ۳۲۹ هزار و ۷۳۰، ۲میلیون و ۱۶۲ هزار و ۷۷۵ و ۲میلیون و ۵۶ هزار و ۲۷۷ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با یک‌میلیون و ۸۹۴ هزار و ۷۲ مبتلا و آلمان نیز با یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار و ۱۹۴ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌‌ترتیب با ۱۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۷۲۷، ۹میلیون و ۸۰۷ هزار و ۵۶۹ و ۶میلیون و ۵۶۸ هزار و ۸۹۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=342888

ثبت نظر

-