یادگیری زبان دوم در چه سنی برای کودکان بیشترین بازده را دارد؟

  • کد خبر : 342133
  • 09 دی 1399 - 10:36
یادگیری زبان دوم در چه سنی برای کودکان بیشترین بازده را دارد؟

 

در کشور عزیز ما یادگیری زبان دوم و مخصوصا انگلیسی بالاترین نگرانی بیشتر والدین و مهدکودک ها می باشد.یادگیری زبانهای دوم و زمان مناسب آن یکی از پر چالش ترین سوالاتی است که همیشه در ذهن والدین وجود داشته است. اکثر افراد فکر می کنند یادگیری زبان دوم تا قبل از بلوغ مناسب ترین زمان برای آموزش دیدن است و این سن تا حدود ۱۵ سال می باشد که نوجوان می تواند با فصاحت و روانی انگلیسی را ادا کند.

حال چه روشی موثرترین روش یادگیری زبان در این سن می باشد؟ آموختن زبانها به صورت جدی و با رعایت تمامی اصول آن یا یادگیری زبان با سرگرمی و بازی؟

 

یادگیری زبان دوم

نیل رابرت می گوید روش خاصی برای این موضوع وجود ندارد. چون افراد با هم فرق دارند، علاقه هایشان، تنفرهایشان و خیلی دیگر از روحیه ی آن ها. معلم باید بهترین روش را برگزیند و با استفاده از آن تدریس را آغاز کند.

درست نیست که بازی را از آموزش جدی جدا کنیم چون با بازی می شود آموزش کاملا جدی ای داد و آموزگار باید همراه با بازی بچه ها را به چالش کشیده و بهترین آموزش خود را بدهد.

 

یادگیری زبان دوم

والدین می خواهند فرزندانشان بعد از اینکه زبان اول را یاد گرفتند فورا یادگیری زبان دوم را آغاز نمایند.

برای توضیح بیشتر راجع به این نظر والدین ما باید ابتدا دوزبانه بودن را از آموزش زبان دوم مجزا کنیم. آموختن دوزبانه این طور است که به طور مثال فرزند من یک مادر فارسی زبان و پدر انگلیسی زبان دارد پس از کودکی با هر دو صحبت کرده و در آینده هم دچار مشکلی برای آموختن هر دو ندارد و هر دو را هم زمان مانند زبان مادری خود آموخته است.

اما یادگیری زبان دوم بیشتر در مدارس و بعد از آموختن زبان اول می باشد. برخی محققین می گویند یادگیری زبان دوم در دوران کودکی تاثیر نا مطلوبی روی آموزش دیدن زبان اول دارد. البته نظر ها متفاوت می باشد. اما بیشتر تحقیقات نشان می دهد که آموختن زبان اول در سن ۲ تا ۴ سال صورت می پذیرد.

 

یادگیری زبان دوم

بیشتر والدین می خواهند فرزندان آن ها به خوبی زبان اول، زبان دوم را هم صحبت کنند و این ملزم به آن می باشد که در سن پایین تر و حین تکمیل زبان اول آموزش شروع شود مثلا از مهد کودک.

یادگیری زبان دوم یکی از مهم ترین مسائل روز جامعه ما می باشد و زمان آموختن آن نیز بنابراین به همان اندازه مهم می باشد.
بنا بر تحقیق های فراوان و بر طبق برنامه درسی ملی، یادگیری زبان دوم باید از ۶ یا ۷ سالگی آغاز شود تا در ذهن کودک به خوبی جای گیرد. رایج ترین زبان های خارجی که علاقه به آموختن آن ها بیشتر از همه می باشد ابتدا انگلیسی، و سپس فرانسه و عربی و ایتالیایی می باشد.

 

>>> خبر مرتبط:

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

سگی که زبان آلمانی و انگلیسی را می فهمد + عکس

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=342133
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www. Britishcouncil.vn

ثبت نظر

-