برنامه ایلان ماسک برای پایه‌ریزی اقتصاد مریخ بر مبنای رمزارزها

  • کد خبر : 342013
  • 09 دی 1399 - 8:39
برنامه ایلان ماسک برای پایه‌ریزی اقتصاد مریخ بر مبنای رمزارزها

نیوز:  «ایلان ماسک» مدیر عامل اسپیس ایکس قصد دارد اوایل سال ۲۰۲۴ اولین انسان را به سیاره سرخ بفرستد تا رویای خود برای مسکونی سازی مریخ را به واقعیت تبدیل کند. وی حالا از پایه‌گذاری اقتصاد مریخ بر ارزهای دیجیتال سخن به میان آورده است.

ایلان ماسک که حالا لقب دومین فرد ثروتمند دنیا را یدک می‌کشد، در صفحه توییترش در پاسخ به توییت «لکس فریدمن»، از محققان هوش مصنوعی تاکید کرد. که آینده اقتصاد مریخ بر پایه ارزهای دیجیتال بنا نهاده خواهد شد.«دوج‌کوین» و «مارس کوین» از بالاترین شانس برای استفاده به عنوان رمزارز رایج در مریخ برخوردار هستند.

مارس کوین

«مارس کوین» (Marscoin) پس از عرضه در سال ۲۰۱۴ سوار بر موج محبوبیت رمزارزها در اواخر ۲۰۱۷ رونقی نسبی پیدا کرد. اما پس از آن به حاشیه رفت و نتوانست جای خود را به خوبی در بازار باز کند.
کاندید دیگر هم دوج‌کوین است که پس از آنکه ایلان ماسک بیوی توییتر خود را، به «مدیرعامل سابق دوج‌کوین» تغییر داده و درباره آن توییت کرد، شاهد رشد ۳۰ درصدی بود.

چرا ایلان ماسک انقدر موفق است؟

ماسک جدای از تمام عناوینی که حالا یدک می‌کشد، هم‌بنیانگذار پی‌پل هم است. این سرویس مالی نیز مدتی قبل به رمزارزها روی خوش نشان داده و امکان خرید، فروش و داد و ستد با آن را برای میلیون‌ها کاربرش فراهم کرد.

اسکان بشر در مریخ

پروژه مستعمره سازی مریخ یا همان اسکان بشر در مریخ سال‌ها است با جدیت دنبال می‌شود. شاید مریخ مقصد بعدی انسان‌ها باشد. با این حال هنوز سوالات بی‌شماری درباره آن وجود دارد، که یکی از آن‌ها، احتمال زندگی در این سیاره سرخ است.

پیش از اینکه انسان بتواند به این سیاره سرخ سفر کند، چندین ماموریت توسط کاوشگرها و ربات‌ها صورت می‌گیرد. که شاید بتوانند پاسخ سوالات را برای همه روشن کند.
با جود تمام تردیدهایی که در این زمینه وجود دارد، ماسک قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ حدود یک میلیون نفر را در مریخ ساکن کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=342013

ثبت نظر

-