روزهای انتظاری معامله گران دلار

  • کد خبر : 341668
  • 08 دی 1399 - 22:43

روزهای انتظاری معامله گران دلار

سکه حمایت اول را از دست داد

نیوز: امروز ۸ دی ماه ۱۳۹۹ در سومین روز هفته، سکه حمایت ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومانی را از دست داد؛ روز دوشنبه، سکه امامی بیش از ۱۵۰ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش نیوز  یکی از عوامل افت فلز گران بهای داخلی، نزول قیمت دلار بود. امروز اسکناس آمریکایی به ابتدای محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی نزدیک تر شد. به گفته فعالان، شرایط بازار ارز بیشتر حالت انتظاری پیدا کرده است و اکثر معامله گران در انتظار آن هستند که رییس جمهور جدید آمریکا آغاز به کار کند و تکلیف برجام مشخص شود. در این فضای انتظاری، تعداد زیادی از معامله گران ارزی خرید و فروش های خود را متوقف کرده اند و ترجیح می دهند که ریسک زیادی برای معامله ارز صورت ندهند. در حالی که عده ای از تحلیل گران به کاهش حجم مبادلات ارزی نقدی به عنوان یک عامل کاهش نوسان اشاره میکنند، گروهی دیگری از فعالان باور دارند، افت تقاضا در سمت بازار حواله زمینه ساز نزول قیمت ها شده است. با این حال، میتوان این دیدگاه را به چالش کشید، چرا که روز دوشنبه در مقاطعی حتی نرخ حواله درهم به نزدیکی مرز ۷ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز رسید. درست است که درهم پس از افزایش ابتدای روز در مسیر کاهشی قرار گرفت و در نهایت در حوالی محدوده ۷ هزار و ۱۵۰ تومانی به کار خود پایان داد، ولی با این سطح از قیمت حواله درهم هم ارزش دلار در بازار داخلی حتی می توانست بالای ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان قرار بگیرد. در این شرایط، می توان گفت رابطه بین درهم و دلار تا حدی کاهش پیدا کرده است؛ عده ای نیز عنوان می کنند، سطح تقاضا برای اسکناس به اندازه ای پایین آمده است که نمی تواند خود را با جهت قیمت حواله ای هماهنگ کند.

نبود متغیرهای افزایشی در بازار ارز موجب شده است که انتظارات سکه بازان نیز تا حدی کاهشی شود. در سومین روز هفته، معامله گران سکه در ابتدا تلاش کردند که این فلز گران بها را به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی ببرند. با این حال، سکه برای خود پشتوانه افزایشی پیدا نکرد و در ادامه روز با سرعت زیادی به سوی نرخ های پایین تر شتافت. برخی از تحلیل گران فنی باور داشتند، فلز گران بهای داخلی  با از دست دادن حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، می تواند با افزایش بیشتر فروش ها و در نتیجه رفتن به سوی سطوح قیمتی پایین تر مواجه شود. این دیدگاه در حالی عنوان می شود که فلز گران بهای داخلی اخیرا یکبار توانسته بود، از کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی به سوی نرخ های بالاتر بازگردد.


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=341668

ثبت نظر

-