هواوی و چری برای توسعه فناوری‌ خودروهای هوشمند، همکاری می کنند+عکس

  • کد خبر : 341231
  • 08 دی 1399 - 14:38
هواوی و چری برای توسعه فناوری‌ خودروهای هوشمند، همکاری می کنند+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، شرکت خودروسازی چری و هواوی اخیرا یک توافقنامه امضا کرده‌اند که طی آن در بخش‌های مختلفی مانند رایانش ابری، کلان داده، فناوری‌های خودروهای هوشمند و سایر حوزه‌های فنی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
طبق این توافق، این دو کمپانی در زمینه معماری الکتریکی و الکترونیکی خودروهای هوشمند، کابین هوشمند، سیستم‌های خودران و رایانش درون خودرو، مدیریت هوشمند انرژی و همچنین سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری با یکدیگر همکاری خواهند کرد. در کنار این موارد، آن‌ها به دنبال کاربردهای جدید و نوآورانه مبتنی بر شبکه ۵G خواهند بود و همچنین فناوری‌هایی مانند زیرساخت‌های خودروهای هوشمند و ماشین‌های خودران هم توسعه می‌دهند.


هواوی و چری برای توسعه فناوری‌ خودروهای هوشمند، همکاری می کنند+عکس

شرکت خودروسازی چری و هواوی برای زیرساخت‌های مربوط به کلان داده، فضای ذخیره‌سازی، تحلیل و رایانش با قدرت بالا هم با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این همکاری به تلاش‌های چری در دورانی که کلان داده از اهمیت بالایی برخوردار است، سرعت می‌بخشد.
طبق گفته مدیر راه‌حل‌های خودروهای هوشمند هواوی به نام «وانگ جون»، خودروهای هوشمند نتیجه ترکیب فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با خودروسازی سنتی است. وانگ به این موضوع اشاره کرده که نرم افزارها و سخت افزارهای مبتنی بر ICT نقش بزرگتری در آینده صنعت خودرو خواهند داشت.


هواوی و چری برای توسعه فناوری‌ خودروهای هوشمند، همکاری می کنند+عکس

هواوی با همکاری چری، فناوری‌های اصلی ICT را توسعه می‌دهد و این خودروساز می‌تواند وسایل نقلیه بهتری تولید کند. این دو کمپانی می‌خواهند تجربه سفر را برای مشتریان بهبود دهند. چری که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده و حالا می‌خواهد شروع به تولید خودروهای هوشمند کند.
این اولین باری نیست که هواوی با یک شرکت خودروساز همکاری می‌کند یا از فعالیت خود در این حوزه خبر می‌دهد. چندین هفته پیش این کمپانی از راه‌اندازی یک برند جدید خودرو با همکاری «چانگان» و «CATL» خبر داد که اولین مدل تحت این برند در آینده نزدیک به تولید انبوه می‌رسد. هواوی اعلام کرده که با همکاری شرکت‌های دیگر می‌خواهد فناوری‌ها و محصولات چینی را تقویت کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=341231

برچسب ها

ثبت نظر

-