تفاوت بزرگ بین این دو جنسیت

  • کد خبر : 340857
  • 08 دی 1399 - 6:56
تفاوت بزرگ بین این دو جنسیت

تحقیقات نشان داده است جنسیت هیچ تفاوت بزرگی روی شناخت، قدرت مدیریت و شخصیت فرد ندارد.

حقیقت درباره تفاوت بین مردان و زنان

می توان گفت تفاوت مریخ و ونوس به اندازه ی انسان در ماه می باشد. تحقیقی در ۲۰۰۵ نشان داد که مردان و زنان از نظر شخصیت با هم متفاوت نمی باشند.
متخصص روانشناس جنت شیبلی کشف کرد تفاوت مردان و زنان تا بلوغ بسیار کمتر از شباهت آن ها است و این منجر به فرضیه شباهت شد.
هر دو گروه شباهت های زیادی به هم داشتند و فقط نسبت به مادر بودن و پدر بودن خود تفاوت جزئی داشتند که مردها تهاجمی تر بودند و مادران آینده خوش بین تر نسبت به زندگی و ملایم تر.
در تحقیقات بعدی مشخص شد بیشتر تفاوت رفتار جنسیت ها مرتبط به جامعه ای که در آن هستند نیز می باشد مثلا اگر به آن ها قرار نبود نقش مادر یا پدر داده شود، مردها احساسی تر و زنان خشن تر می شدند.

A couple of young man and woman dancing hip-hop at studio - Blog Global Learning & Development

یادگیری افسانه تفاوت جنس ها

شاید به نظر رسد واقعا زنان و مردان متفاوت هستند و این مورد حتی درباره بچه ها از دو جنس مخالف نیز مورد تایید می باشد. بیشتر افراد بر این گمان هستند که پسرها ذاتا در ریاضی بهتر از دختر ها می باشند اما تحقیقاتشان داده است که این گمان اشتباه می باشد زیرا تا زمان دبیرستان هر دو جنس استعداد مشابهی در یادگیری ریاضی دارند اما از دبیرستان به بعد به دلایل شرایط اجتماعی و انتظاراتی که از آن ها می رود ور ریاضی قوی تر می شوند.
و در نتیجه والدین از پسرها بیشتر توقع دارند که ریاضی بهتری در کودکی داشته باشند در حالی که این یک اشتباه بزرگ می باشد و بیشتر یادگیری با افزایش اعتماد بنفس بالاتر خواهد رفت.

Can Languages Be Sexist? | Lingoda - Online Language School

عبور از گمان های اشتباه

تحقیق ما بر این اساس است که تفاوتی بین دو جنس وجود ندارد و فقط این گمان یک مانع بر راه پیشرفت آنها و از بین بردن اعتماد بنفس در کودکان می باشد.

 

>>> خبر مرتبط:

وقتی خانم‌ها از همسرشان ناراضی هستند

چگونه شریک زندگی یا همسر خود را پیدا کنیم

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=340857
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.apa.org

ثبت نظر

-