لغو بازی‌های پرسپولیس دستور از بالا بود/ برنامه لیگ شاهکار است!

  • کد خبر : 340604
  • 08 دی 1399 - 5:34
لغو بازی‌های پرسپولیس دستور از بالا بود/ برنامه لیگ شاهکار است!

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام ضمن تشریح آخرین وضعیت تیم فولاد خوزستان، برنامه ریزی سازمان لیگ را به نفع دو تیم دانست که باعث نارضایتی دیگر باشگاه‌ها شده است.

هیچ مربی‌ای قول نمی‌دهد

نکونام درباره آخرین وضعیت تیم فولاد خوزستان گفت: خدا را شکر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. با توجه به بازی عقب افتاده که باید تیم‌های دیگر انجام می‌دادند، این هفته دیداری نداشتیم. بچه‌ها در شرایط خوبی هستند تا با نساجی بازی کنیم.

وی در خصوص حضور فولاد در مرحله پلی آف آسیا تاکید کرد: تیم‌های آسیایی هزینه‌های خوبی را برای حضور در مرحله گروهی انجام می‌دهند. امسال ما ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی را داریم که شرایط تیم‌های ایرانی را سخت می‌کند. امیدواریم این مرحله را پشت سر بگذاریم.

سرمربی فولاد تاکید کرد: تمام بازی‌ها برایمان مهم است و تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را مثل پارسال داشته باشیم. هیچ مربی‌ای در دنیا نمی‌تواند قول بدهد. ضامن موفقیت تلاش و کوشش شما است. تیم‌های دیگر هم تلاش می‌کنند و زحمت می کشند. چیزی که شما را به موفقیت می‌رساند تداوم تلاش است. من هم مثل تمام مربیان عزیز داخلی و خارجی همین هدف را دارم. برنامه داریم که انتهای فصل رتبه‌ای را کسب کنیم که شان فولاد حفظ شود.

با استقلال به خاطر همین بی برنامگی‌ها از آسیا حذف شدیم

سرمربی فولاد خوزستان درباره برنامه ریزی سازمان لیگ گفت: من هم به این برنامه ریزی اعتراض دارم. من با آقای سهیل مهدی صحبت کردم. پرسپولیس در فینال آسیا بود. این باعث افتخار است که پرسپولیس فینالیست بود و نایب قهرمان شد. اما سئوال ها از قبل از آن شروع می‌شود. چرا بازی با نساجی لغو شد؟

نکونام که سابقه حضور در تیم استقلال را هم دارد، ادامه داد: خودم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با استقلال بازی کردم ولی متاسفانه همین برنامه ریزی های چنین مشکلاتی برایمان ایجاد کرد. در لیگ قهرمانان در نیمه نهایی با بوریرام تایلند و تیم کره‌ای بازی کردیم و به خاطر بی برنامگی و خستگی تیممان حذف شد و نتوانستیم به فینال برسیم.

مهدی گفت لغو بازی‌های پرسپولیس دستور از بالا بوده است

نکونام که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: موافق هستیم پرسپولیس استراحت کند و سرحال به مسابقاتش برود. بازی این تیم با نساجی و سپس ذوب آهن لغو شد. بعد از بازگشت پرسپولیس از آسیا هم مقرر شد تمام تیم‌ها به یک تعداد بازی مشخص برسند تا بعد بقیه بازی کنند. صحبتی که با آقای مهدی داشتم این بود که پرسپولیس در ۱۲ روز دو بازی انجام بدهد ولی همه تیم‌ها به یک تعداد بازی برسند. من سه بازی بیرون از خانه دارم که دو تای آن با تیم‌های مدعی سپاهان و پرسپولیس است.

وی افزود: به مهدی گفتم بازی با نساجی و ذوب آهن کنسل شده است که پاسخ داد “از بالا گفتند و دست من نبوده است.” الان می‌خواهید بازی پرسپولیس را فشرده برگزار کنید. پرسپولیسی‌ها دنبال منافع خودشان هستند که حق طبیعی‌شان است. ما هم موافق هستیم ولی به تیم فولاد و تیم‌های دیگر چه ربطی دارد؟ همه تیم‌ها معترض هستند. آقای مهدی تا ساعت ۱۰ شب گذشته با ما صحبت می‌کرد و ما مخالفت کردیم اما همان برنامه را دادند. برنامه مشخص است که برای چه تیم‌هایی ریخته می‌شود.

چرا برنامه لیگ را تا نیم فصل نمی‌دهید؟

سرمربی فولاد در واکنش به اینکه منظور مهدی از “بالا” دستور وزارت ورزش بوده است، گفت: بالا می‌تواند طبقه بالا هم باشد!

وی افزود: سئوال مهم این است که چرا برنامه لیگ را سه هفته یک بار می‌دهند. خدا را شکر شرایط کشور خوب است و به خاطر کرونا تعطیلی نداریم! برنامه لیگ را ۱۵ هفته‌ای بدهند که تکلیفمان را بدانیم. نمی‌توانند یک برنامه ساده بدهند چون باید همه صبر کنند و ببینند چه می‌شود. لیگ را متوقف کنید تا پرسپولیس بازی‌های عقب افتاده را انجام بدهد. حالا دو هفته دیرتر؛ چه اشکالی دارد. ۵ هفته قبل این حرف را زدم. با چهار بازی عقب افتاده، لیگ برای پرسپولیس و تمام تیم‌ها سخت می‌شود. این چه برنامه‌ای است؟

چرا استقلال توانست و ما نتوانستیم؟

وی گفت: تمام ایراد ما به سازمان لیگ است. بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس را هرطور که صلاح است برایشان برگزار کنید ولی به تیم من چه ربطی دارد که باید دهم و پانزدهم بازی کند. آیا در دور برگشت هم سه بازی ما را پشت سر هم در خانه می‌اندازید؟ استقلال اعلام کرد تا وقتی پرسپولیس با سپاهان بازی نکند دربی را انجام نمی‌دهیم. چرا آن بازی می‌شود ولی بازی‌های تیم من نمی‌شود؟ من هم می‌خواهم بازی‌های تیم من سر موقع برگزار شود. تیم من هم مثل همه.

سرمربی فولاد اظهار کرد: هواداران فوتبال و فولاد و باشگاهمان می‌خواهیم حق به حقدار برسد. هواداران از ما توقع دارند. هواداران امروز سر تمرین بودند و می‌گفتند از حق تیم دفاع کنید؛ چرا باید سه هفته بیرون از خانه بازی کنیم؟ من باید از حق تیمم دفاع کنم. همه تیم‌ها ناراضی هستند به جز دو تیم که خودتان می‌دانید. همه شرایط باید برای تیم‌ها یکسان باشد. اگر همه سه روز یکبار بازی کنند ما هم سه روز یکبار بازی می‌کنیم. به پرسپولیس استراحت بدهید و بگذارید ریکاوری کند ولی نگذارید ما ۱۰ بازی انجام بدهیم، یک تیم هشت بازی و یک تیم هفت بازی.

این برنامه ریزی شاهکار است

نکونام خاطرنشان کرد: گفتیم بازی با سپاهان ما را به تعویق اندازید یا سر زمان مقرر برگزار کنید که قبول نکردند. بازی‌های دیگران را جابجا کردند که راضی باشند ولی برای ما یک جابجایی نکردند. این شاهکار برنامه ریزی لیگ است که آخرش هم سه هفته را برنامه می‌دهند. در این برنامه هم یا فاصله بازی تیم‌ها دو روز یکبار است یا اسامی را اشتباه می‌نویسند و ۱۵ اشتباه دارند. اینها شاهکار است. واقعیت فوتبال ما همین است.

وی ادامه داد: یک زمانی اول فصل تیمی (استقلال) را بردیم که گفتند نیمکت فولاد فلان طور است. ما شروع کردیم صحبت کردن. همه فوتبالمان همین است. دارید می‌بینید دعوا و بزن بزن و اخراج و توپ شوت کردن داشته‌ایم. این فوتبال ایران است و واقعیت همین است. همه چیز به همه چیز می‌خورد و جای گلایه ندارد. سازمان لیگ این‌طور برنامه ریزی می‌کند، تیم ما این‌طور بازی می‌کند و آن تیم یک چیز دیگر می‌گوید. آخر سر هم تنها کسانی که زورشان بیشتر است، در انتهای لیگ موفق تر هستند چون نفع آنها واجبتر است.

پرسپولیس بله اما منظورم از تیم دوم استقلال نبود

سرمربی فولاد در ادامه درباره اینکه آیا منظورش از نفع بردن دو تیم، استقلال و پرسپولیس است؟ گفت: بحث من استقلال نبود. یک تیم پرسپولیس است که باید بازی عقب افتاده انجام بدهد. تیم دوم هم شاید تیمی باشد که با اینها بازی ندارد! تیم من بازی عقب افتاده ندارد. تیم ما دهم، پانزدهم و بیست و یکم بازی می‌کند. پرسپولیس یازدهم، شانزدهم و بیست و دوم بازی می‌کند و سپس با هفت روز استراحت به مصاف فولاد می‌آید. همه بازی‌های پرسپولیس یک روز عقبتر از ما است و روز بیست و نهم با فولاد بازی می‌کند.

نکونام تاکید کرد: تیم من باید با تیم مدعی سپاهان دیدار داشته باشد و بعد از آن با یک تیم مدعی دیگر به نام پرسپولیس بازی می‌کنیم. سپس باید به تبریز برویم. دو بازی خارج از خانه داریم که مشکلی نیست. بازی با سپاهان باید هفته قبلش برگزار می‌شد و ما با مس در خانه دیدار می‌کردیم. چرا باید بازی ما جابجا شود. اگر هم جابجا می‌شود مشکلی نیست؛ دور برگشت را به همین ترتیب برگزار کنند. الان همه در لیگ ناراضی هستند.

عربستان، امارات و قطر فیلم ورزشگاه‌های ما را به AFC می‌دهند

سرمربی فولاد درباره مشکلات ساختاری فوتبال ایران و بخصوص بازی پرسپولیس با نساجی تاکید کرد: ما هفته قبل در مسجد سلیمان با تیم نفت بازی کردیم. در هتل محل اقامت ما برق قطع شده بود و اتاق هتل‌ها یخ کرده بود. فوتبال ما همین است. تا وقتی مدارا کنیم و همه چیز را با مدارا و دوستی رفع کنیم همین آش و کاسه است. اگر پای تخلف ایستادیم و جریمه و محروم کردیم درست می‌شود. در مسجد سلیمان همه این چیزها را به سهیل مهدی و ناظر بازی گفتیم ولی هیچکس گوش نکرد. اما این مسائل در بازی پرسپولیس با نساجی زوم شد.

نکونام در پایان درباره اقدام فدراسیون فوتبال برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا گفت: عربستان، قطر و امارات فیلم و عکس تمام اتفاقات و تمام این استادیوم‌ها را می‌گیرند و مکتوب به AFC می‌دهند. شک نکنید میزبانی را به ایران نمی‌دهند. خودمان این کارها را می‌کنیم. ما ۲۰ – ۳۰ زمین خوب در کشور داریم. در همین زمین‌ها بازی‌های لیگ را برگزار کنیم. در قطر هر تیم برای خودش استادیوم خوب ندارد و تیم‌هایی که استادیوم خوب ندارند به زمین تیم‌های دیگر می‌روند. وقتی نمی‌توانیم باید از این دست کارها انجام بدهیم تا بستر فوتبالمان فراهم شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=340604

ثبت نظر

-