ورود گونه جدید کرونا به کشورهای فرانسه، سوئد و کانادا+عکس

  • کد خبر : 340172
  • 07 دی 1399 - 21:14
ورود گونه جدید کرونا به کشورهای فرانسه، سوئد و کانادا+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، کشورهای ژاپن، اسپانیا، فرانسه، سوئد و کانادا اخیرا موارد ابتلا به گونه جدید کرونا که در بریتانیا شیوع پیدا کرده را گزارش کرده‌اند و اکثر آن‌ها از بریتانیا به این کشورها سفر کرده‌اند.
کرونای انگلیسی سرعت شیوع بالایی دارد و همین موضوع باعث شده میلیون نفر در بریتانیا خانه‌نشین شوند. در حالی که مقامات انگلیس ابتدا به ۷۰ درصد سرعت شیوع بالاتر این گونه اشاره کرده بودند، اولین پژوهش درباره آن از ۵۶ درصد سرعت بالاتر خبر می‌دهد. در حالی که این گونه با سرعت بالاتری شیوع پیدا می‌کند، مدارکی برای کشنده‌تر بودن آن وجود ندارد. این ویروس حالا به چندین کشور راه پیدا کرده است.


ورود گونه جدید کرونا به کشورهای فرانسه، سوئد و کانادا+عکس

این گونه کرونا در گذشته در کشورهایی مانند ایتالیا شناسایی شده بود و همچنین ژاپن هم از ابتلای ۷ نفر به این گونه خبر داده بود. تمام این افراد در ژاپن از بریتانیا به این کشور سفر کرده بودند یا با مسافران انگلیس در ارتباط بوده‌اند. این موارد باعث شد که کشورهای مختلف محدودیت‌هایی برای پرواز از بریتانیا درنظر بگیرند و پیش از ورود مسافران، از آن‌ها آزمایش بگیرند.
با وجود این موضوع، کرونای انگلیسی به کشورهای دیگری رسیده و حالا گزارش‌ها از ابتلای هفت نفر به گونه جدید کووید-۱۹ در پایتخت اسپانیا حکایت دارند. ابتلای ۴ نفر به کرونای جدید تایید شده و ۳ نفر دیگر مشکوک به ابتلا به آن هستند.
در فرانسه هم اولین مورد ابتلا به این گونه جدید گزارش شده. این فرد شهروند فرانسه و ساکن بریتانیا است که یک روز قبل از قرنطینه در لندن، از این شهر به فرانسه سفر کرده بود.


ورود گونه جدید کرونا به کشورهای فرانسه، سوئد و کانادا+عکس

مقامات در کشور سوئد هم به تازگی از شناسایی این گونه جدید خبر داده‌اند که البته مربوط به توریست‌های بریتانیا در «سودرمانلاند» در نزدیکی «استکهلم» می‌شود. هنوز موارد جدیدی در این کشور شناسایی نشده‌اند.
کانادا هم به تازگی از شناسایی دو نفر مبتلا به کرونای انگلیسی اشاره کرده. مقامات بهداشتی در استان «انتاریو» کانادا این افراد را شناسایی کرده‌اند و آن‌ها در روزهای اخیر سفری نداشته‌اند و همچنین با افرادی با احتمال ابتلا به کرونای جدید هم در ارتباط نبوده‌اند.
در حال حاضر ایالات متحده آمریکا گونه جدید را در کشور خود شناسایی نکرده، اما تمام مسافران از بریتانیا باید تست کرونا دهند. علاوه بر کرونای انگلیسی، گونه‌های دیگری از کووید-۱۹ در آفریقای جنوبی و نیجریه هم شناسایی شده‌اند.
جهش ویروس طبیعی است و با وجود اینکه گونه جدید کرونا با سرعت بالاتری نسبت به گذشته شیوع پیدا می‌کند، متخصصان حوزه واکسن از مقابله واکسن با آن اطمینان دارند و همین موضوع باعث شده اهمیت واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=340172

ثبت نظر

-