استقلال-گل گهر؛ تقابل دو سبک متفاوت فوتبال/ منشا یا دیوار سفت آبی

  • کد خبر : 339750
  • 07 دی 1399 - 15:29
استقلال-گل گهر؛ تقابل دو سبک متفاوت فوتبال/ منشا یا دیوار سفت آبی

به گزارش خبرنگار مهر، در چارچوب هفته نهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور، روز چهارشنبه دیداری جذاب بین دو تیم استقلال و گل گهر در سیرجان برگزار خواهد شد؛ جایی که شاگردان صدرنشین لیگ یعنی امیر قلعه نویی در گل گهر با شاگردان محمود فکری دیدار خواهند کرد. نتیجه این دیدار هرچه باشد در معادلات بالای جدول کاملاً تاثیرگذار است.

دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در پایان هفته هشتم گل گهر با ۱۴ امتیاز در صدر و استقلال با یک بازی کمتر و ۱۲ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. آبی پوشان در صورت پیروزی در این دیدار خارج از خانه با یک بازی کمتر یک امتیاز از شاگردان قلعه نویی پیشی گرفته و گل گهر در صورت پیروزی فاصله‌ای ۵ امتیازی با آبی پوشان ایجاد می‌کند. تساوی دو تیم هم بیشتر به سود تیم‌هایی است که در کورس بالای جدول حضور دارند.

استقلال در فصلی که به نظر می‌رسد بر خلاف قوای تدافعی‌اش، قوای تهاجمی‌اش با چالش مواجه شده خود را برای این دیدار آماده می‌کنند. آبی پوشان در ۷ بازی ۷ بار به گل رسیده‌اند تا میانگین یک گل برای هر بازی را از خود به جای گذاشته باشند که این عملکرد خوبی برای خط آتش این تیم نیست. مهاجمان این با زدن یک گل از ۷ گل کمترین مشارکت را در امر گلزنی داشته‌اند که این خود باعث نگرانی می‌شود.

در نقطه مقابل خط دفاعی این تیم قرار دارد. مدافعانی که هم خوب گل می‌زنند و هم به خوبی از حریم دروازه خود حراست می‌کنند. مدافعان استقلال در این ۷ بازی ۵ بار موفق به گلزنی شده‌اند تا بهترین عملکرد هجومی را در بین مدافعان همه تیم‌ها داشته باشند و با دریافت تنها ۳ گل، بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاعی را دارند و این در حالی است که تعداد بازی‌های آنها نیز ۲ تا از سرخپوشان بیشتر است.

در تیم قلعه نویی اما شرایط به گونه دیگری است. آنها نه تنها بهترین خط حمله لیگ را با ۱۳ گل در اختیار دارند، بلکه زهردارترین مهاجم این فصل فوتبال ایران را هم در اختیار دارند که به تنهایی از ۱۴ تیم بیشتر گلزنی کرده که این آماری فوق‌العاده برای این بازیکن است.

اما خط دفاعی گل گهر به اندازه خط حمله این تیم مقتدر نشان نداده و دروازه این تیم ۸ بار باز شده که اندکی بیشتر از یک گل به ازای هر بازی است.

یکی از جذابیت‌های بزرگ این دیدار می‌تواند تقابل خط حمله خطرناک گل گهر با محوریت منشا با خط دفاعی قدرتمند استقلال با محوریت رشید مظاهری باشد و شاید پیش داوری در خصوص این بازی چنین باشد که مظاهری و منشا چهره‌های خاص این دیدار و نفراتی تعیین کننده در سرنوشت بازی هستند.

این دیدار از ساعت ۱۶:۲۰ روز چهارشنبه ۱۰ دی در سیرجان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=339750

ثبت نظر

-