دیگر طاقت غم دوباره نداریم

  • کد خبر : 339721
  • 07 دی 1399 - 15:03
دیگر طاقت غم دوباره نداریم

یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ – ۱۱:۴۹

ناهید خداکرمی

تهران (پانا) – رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در حاشیه تجلیل خانواده شهدای سلامت با بیان اینکه اهمیت سلامت مساله بعدی بود که در دوران کرونا برای مردم نمودار شد، گفت طاقت غم دوباره وجود ندارد.

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در حاشیه تجلیل از خانواده شهدای سلامت تهران که در صحن علنی شورای شهر برگزار شد، ضمن خوش‌آمد گویی به اعضای هیات مدیره نظام پرستاری شهر تهران، و خیر مقدم به پدر شهید رامین عزیزی فر اولین شهید مدافع سلامت درمان در تهران گفت:« در شرایط سخت اپیدمی و بحرانی که یک سال است درگیر آن هستیم، کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران آسیب زیادی دیدند. ما عزیزانی را از این گروه از دست دادیم که در حال انجام وظیفه بودند و جوان بودند.»

وی با اشاره به اینکه نکته مهم این است که مردم بیشتر با شرایط کادر درمان و پزشکی آشنا شدند، اظهار کرد: «واقعیت این است که این گروه همواره در معرض خطر بودند. وقتی بیماری مبتلا به آچ.آی.وی یا هپاتیت در بیمارستان بستری باشد، همه این قشر را در معرض خطر قرار می دهد. اهمیت سلامت مساله بعدی بود که در دوران کرونا برای مردم نمودار شد. ما همچنان تقاضا داریم که سیاست‌گذاران توجه ویژه‌ای هم به سلامت مردم هم به کسانی که در حال ارائه خدمات سلامتی هستند داشته باشند.»

خداکرمی با اشاره به عملکرد تیم درمان گفت: «تیم درمان علی‌رغم اینکه هرکدام از آن‌ها مهارت و دانش فردی دارند و این دانش و مهارت مهم است، اما آن‌ها یک تیم هستند که عملکردشان موجب بهبود بیمار می‌شود. شما اگر جراح ماهری باشید، ولی تیم پرستاری و مراقبت قوی نداشته باشید، پیچیده‌ترین جراحی مغز هم نتیجه‌بخش نخواهد بود. بنابراین در این تیم پزشک،‌پرستار، علوم آزمایشگاهی، ماما و رشته‌های مختلف پیراپزشکی،‌ همچون یک حلقه عمل می‌کنند. بد نیست سیاست‌گذاران ما و کسانی که اداره کشور برعهده آن‌هاست، این شیوه کار تیمی را مورد توجه قرار داده و بدانند در کشورداری هم باید پیشگیری، غربالگری، تشخیص بیماری، درمان و توانبخشی‌های پس از درمان را که در تیم پزشکی به خوبی دیده می‌شوند لحاظ کنند. این طور نباشد یک نفر بدون تخصص از مسائل سیاسی و حقوقی و کشورداری بخواهد کشوری را با موش آزمایشگاهی قرار دادن و آزمون و خطا کردن اداره کند.ما دیگر طاقت آزمون و خطا نداریم، ضمن اینکه حتما باید در حوزه سلامت با توجهی ویژه به همه اعضای درمان مطالبات آن‌ها را پاسخگو باشیم.»

خداکرمی با اشاره به درگذشت دکتر حسین فاطمی، دندانپزشک در حادثه روز گذشته ارتفاعات توچال گفت:«دیروز در حادثه ارتفاعات دارآباد تهران، دکتر حسین فاطمی فعال رسانه و دندانپزشک را از دست دادیم و همچنین هفته گذشته دکتر مهتا بصیر در راه مبارزه کرونا جان باخت. ما طاقت غم دیگری نداریم و مسئولان باید فکر عاجلی درباره همه مسائل مرتبط با سلامت مردم بکنند.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=339721

ثبت نظر

-