۱۲ هزار پرستار تهرانی تاکنون به کرونا مبتلا شده اند

  • کد خبر : 339507
  • 07 دی 1399 - 12:24
۱۲ هزار پرستار تهرانی تاکنون به کرونا مبتلا شده اند

 

 

پرستاران تهرانی وابتلا به کرونا:

آرمین زارعیان روز یکشنبه در صحن علنی دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای پنجم شهر تهران گفت: همه گیری کرونا قریب به یکسال دنیا را تحت تاثیر قرار داده و امکان درمان مستقیم این بیماری وجود ندارد بنابراین مراقبت از بیماران کرونایی اهمیت دارد و این امر به حوزه پرستاری بر می‌گردد.

وی ادامه داد: ۳۵ هزار از پرستاران تهرانی مشغول به خدمت هستند که از این تعداد، ۱۲ هزار پرستار تهرانی مبتلا به کرونا داریم که ۲۳ نفر آن ها شهید مدافع سلامت هستند.

به گفته زارعیان، هیات مدیره نظام پرستاری می تواند به حوزه سلامت شهری کمک کند و هم اکنون بسیاری از پرستاران ما هنوز بیکار هستند و می توانند در این حوزه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه بکارگیری این پرستاران بیکار می تواند در خدمت به سلامت شهر کمک شایانی کند، گفت: اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم ارتقای سلامت شهروندان به خطر می افتد به دلیل اینکه بسیاری از خدمات در محیط بیرون بیمارستان وجود دارد و مراقبت ها از سطح بیمارستان به سطح جامعه گسترش می یابد و از سوی دیگر استخدام این پرستاران در شرکت های شهر سالم(زیر مجموعه شهرداری) می تواند به شهر کمک کند.

پرستار تهرانی

زارعیان افزود: می توان از توان این پرستاران در غربالگری بیماران و شهروندان تهرانی کمک گرفت؛ شما می دانید که بسیاری از بیماری های زمینه ای در یک غربالگری ساده می تواند شناخته و از بروز مرگ و میر جلوگیری شود.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهرانی گفت: علاوه بر توجه مادی باید توجه معنوی به پرستاران شود؛ ارائه خدمات پرستاری تا قبل از کرونا خیلی دیده نشد اما بعد کرونا اهمیت این شغل مشخص شد؛ به نظرم مدیریت شهری با اختصاص برخی بیلبوردهای شهری به قدردانی از پرستاران می تواند در تقویت روحیه این قشر زحمت کش کمک کند.

وی یادآور شد: همچنین مدیریت شهری می تواند با نام گذاری برخی معابر به شهدای مدافع سلامت و اختصاص طرح ترافیک به پرستاران تهرانی موجب تقویت روحیه این قشر زحمت کش شود.

تجلیل از نمایندگان پرستاران تهرانی در صحن شورای شهر

پس از صحبت های رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران از و همراهانش تجلیل شد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در حاشیه تجلیل خانواده شهدای سلامت که صبح امروز در شورای شهر صورت گرفت با خوش‌آمد گویی به اعضای هیات مدیره نظام پرستاری شهر تهران، و خیر مقدم به پدر شهید رامین عزیزی فر اولین شهید مدافع سلامت درمان در تهران گفت: در شرایط سخت اپیدمی و بحرانی که یک سال است درگیر آن هستیم، کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران آسیب زیادی دیدند. ما عزیزانی را از این گروه از دست دادیم که در حال انجام وظیفه بودند و جوان بودند.

وی با اشاره به اینکه نکته مهم این است که مردم بیشتر با شرایط کادر درمان و پزشکی آشنا شدند اظهار داشت: واقعیت این است که این گروه همواره در معرض خطر بودند. وقتی بیماری مبتلا به آچ.آی.وی یا هپاتیت در بیمارستان بستری باشد، همه این قشر را در معرض خطر قرار می دهد.

به گفته خداکرمی، اهمیت سلامت مساله ای بود که در دوران کرونا برای مردم نمودار شد و ما همچنان تقاضا داریم که سیاست‌گذاران توجه ویژه‌ای هم به سلامت مردم هم به کسانی که در حال ارائه خدمات سلامتی هستند داشته باشند.

خداکرمی با اشاره به عملکرد تیم درمان گفت: برغم اینکه هر یک از تیم درمان مهارت و دانش فردی دارند و این دانش و مهارت مهم است، اما یک تیم هستند که عملکردشان موجب بهبود بیمار می‌شود. شما اگر جراح ماهری باشید، ولی تیم پرستاری و مراقبت قوی نداشته باشید، پیچیده‌ترین جراحی مغز هم نتیجه‌بخش نخواهد بود بنابراین در این تیم پزشک،‌ پرستار، علوم آزمایشگاهی، ماما و رشته‌های مختلف پیراپزشکی،‌ همچون یک حلقه عمل می‌کنند.

وی افزود: بد نیست سیاست‌گذاران ما و کسانی که اداره کشور برعهده آن‌هاست، این شیوه کار تیمی پرستاران تهرانی ومابقی پرستاران را مورد توجه قرار داده و بدانند در کشورداری هم باید پیشگیری، غربالگری، تشخیص بیماری، درمان و توانبخشی‌های پس از درمان را که در تیم پزشکی به خوبی دیده می‌شوند، لحاظ کنند.

خداکرمی گفت: حتما باید در حوزه سلامت با توجهی ویژه به همه اعضای درمان مطالبات آن‌ها را پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به درگذشت دکتر حسین فاطمی، دندانپزشک در حادثه روز گذشته ارتفاعات توچال گفت: دیروز در حادثه ارتفاعات دارآباد تهران، دکتر حسین فاطمی فعال رسانه و داندانپزشک را از دست دادیم و همچنین هفته گذشته  دکتر مهتا بصیر در راه مبارزه کرونا جان باخت؛ ما طاقت غم دیگری نداریم و مسئولین باید فکر عاجلی درباره همه مسائل مرتبط با سلامت مردم بکنند.

راه اندازی نخستین نرم افزار جامع ارائه خدمات پرستاری در منزل

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=339507

برچسب ها

ثبت نظر

-