خودروی شرپ روسی
از نظر طراحی FAT Truck و شرپ کاملا شبیه هم دیده میشوند و در نگاه اول تشخیص آنها از یکدیگر با دشواری همراه است، اما با وجود شباهتهای ظاهری، FAT Truck و شرپ در زیر پوسته خود بسیار متفاوت هستند. اولین تفاوت آنها، کسب استاندارد ISO برای مقاومت سازه هنگام واژگونی و برخورداری از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان توسط نماینده کاناداییها است. با تکیه بر این دو ویژگی، FAT Truck مجوز حضور در خیابانها و جادههای عمومی را دارد، در حالی که شرپ فقط در خارج از مسیرهای عمومی قابل استفاده است.
در بخش پیشرانه تفاوتها بیشتر و ملموستر میشود. نیروبخش شرپ روسی یک موتور ۱٫۵ لیتری است، این موتور که فاقد مجوز از آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) است، تنها ۴۴ اسب بخار قدرت تولید میکند. در مقابل موتور ۲٫۲ لیتری و دیزلی FAT Truck قدرتی برابر با ۶۷ اسب بخار تولید کرده و با استانداردهای EPA مطابقت دارد.
از لحاظ نحوه هدایت نیز شرپ و FAT Truck دارای تفاوتهایی هستند. نماینده روسها مثل خودروهای معمولی با پدالها و غربالک فرمان کنترل و هدایت میشود، در مقابل هدایت FAT از طریق جوی استیک حاضر روی کنسول میانی صورت میپذیرد.
بر اساس اطلاعات رسمی، FAT Truck توانایی دستیابی به نهایت سرعت ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) در ساعت را دارا بوده و قادر است تا ۶ سرنشین را با خود حمل کند. در لیست آپشنهای این خودرو مواردی چون سیستم تهویه مطبوع، باربند سقفی با نردبان، آینههای خارجی، رادیوی بلوتوثی با چند اسپیکر و دوربین پارک به چشم میخورد.
خودروی همهجاروی FAT Truck در برومونت کِبک تولید شده و از ژانویه ۲۰۱۹ با قیمت پایه ۱۲۷,۵۰۰ دلار در دسترس مشتریان سرتاسر جهان قرار گرفته است. نکته جالب اینکه تمامی قطعهسازان و تامینکنندگان این خودرو، به جز تایرها، همگی از کبک هستند.