آشنایی با خودروی همه‌جاروی FAT Truck+عکس

  • کد خبر : 338954
  • 07 دی 1399 - 4:43
آشنایی با خودروی همه‌جاروی FAT Truck+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، چندی پیش بود که خودروی دوزیست و همه‌جاروی شرپ (Sherp) با قابلیت‌های منحصر بفرد خود سر و صدای زیادی برپا کرده و مورد توجه بسیاری از رسانه‌های غربی قرار گرفته است. پس از جلب توجه شرپ، این بار شاهد ظهور خودرویی مشابه از کشور کانادا هستیم که در کمال تعجب از مجوز های لازم برای تردد جاده ای نیز برخوردار است و به لطف بهره مندی از استانداردهای ایمنی و با توجه به قیمت ۱۲۷ هزار دلاری، می تواند به عنوان رقیبی تازه برای خودروهای آفرودر معروف تلقی شده و حد و مرزهای تازه ای را در زمینه آفرود و عملکرد خارج جاده ای ارائه دهد. این خودرو FAT Truck نام داشته و مثل شرپ روسی از تایرهای غول‌پیکر استفاده می‌کند.


آشنایی با خودروی همه‌جاروی FAT Truck+عکس

خودروی شرپ روسی

از نظر طراحی FAT Truck و شرپ کاملا شبیه هم دیده می‌شوند و در نگاه اول تشخیص آنها از یکدیگر با دشواری همراه است، اما با وجود شباهت‌های ظاهری، FAT Truck و شرپ در زیر پوسته خود بسیار متفاوت هستند. اولین تفاوت آنها، کسب استاندارد ISO برای مقاومت سازه هنگام واژگونی و برخورداری از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان توسط نماینده کانادایی‌ها است. با تکیه بر این دو ویژگی، FAT Truck مجوز حضور در خیابان‌ها و جاده‌های عمومی را دارد، در حالی که شرپ فقط در خارج از مسیرهای عمومی قابل استفاده است.


آشنایی با خودروی همه‌جاروی FAT Truck+عکس

در بخش پیشرانه تفاوت‌ها بیشتر و ملموس‌تر می‌شود. نیروبخش شرپ روسی یک موتور ۱٫۵ لیتری است، این موتور که فاقد مجوز از آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) است، تنها ۴۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در مقابل موتور ۲٫۲ لیتری و دیزلی FAT Truck قدرتی برابر با ۶۷ اسب بخار تولید کرده و با استانداردهای EPA مطابقت دارد.


آشنایی با خودروی همه‌جاروی FAT Truck+عکس

از لحاظ نحوه هدایت نیز شرپ و FAT Truck دارای تفاوت‌هایی هستند. نماینده روس‌ها مثل خودروهای معمولی با پدال‌ها و غربالک فرمان کنترل و هدایت می‌شود، در مقابل هدایت FAT از طریق جوی استیک حاضر روی کنسول میانی صورت می‌پذیرد.


آشنایی با خودروی همه‌جاروی FAT Truck+عکس

بر اساس اطلاعات رسمی، FAT Truck توانایی دستیابی به نهایت سرعت ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) در ساعت را دارا بوده و قادر است تا ۶ سرنشین را با خود حمل کند. در لیست آپشن‌های این خودرو مواردی چون سیستم تهویه مطبوع، باربند سقفی با نردبان، آینه‌های خارجی، رادیوی بلوتوثی با چند اسپیکر و دوربین پارک به چشم می‌خورد.


آشنایی با خودروی همه‌جاروی FAT Truck+عکس

خودروی همه‌جاروی FAT Truck در برومونت کِبک تولید شده و از ژانویه ۲۰۱۹ با قیمت پایه ۱۲۷,۵۰۰ دلار در دسترس مشتریان سرتاسر جهان قرار گرفته است. نکته جالب اینکه تمامی قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان این خودرو، به جز تایرها، همگی از کبک هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=338954

ثبت نظر

-