همه چیز در مورد بهمن ایستگاه 7 توچال





سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ارائه گزارشی از گرفتار شدن حدود ۱۰۰نفر از کوهنوردان در برف ایستگاه شماره ۷ توچال ، گفت: بیمارستان‌‌های شهدای تجریش و طالقانی به دلیل نزدیکی در محل در حالت آماده‌‌باش قرار گرفتند.
به گزارش نیوز، مجتبی خالدی با اشاره به حادثه‌‌ گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در کولاک برف ایستگاه ۷ توچال، اظهار کرد: ساعت یک و ۳۰ دقیقه روز گذشته از ایستگاه شماره هفت توچال، با مرکز اورژانس تهران تماسی گرفته و گزارشی مبنی بر گرفتار شدن حدود ۱۰۰ نفر از کوهنوردان ارائه شد؛ بلافاصله با همکاران هلال احمر، سازمان مدیریت بحران شهر تهران، آتش نشانی و مسئولین ایستگاه توچال تماس گرفته و مشخص شد علیرغم توصیه‌‌هایی که مدیریت توچال به کوهنوردان داشته است، این افراد اقدام به صعود کرده‌‌اند.
وی افزود: با شرایط موجود و برف و کولاکی که در ایستگاه‌‌های بالایی اتفاق افتاده بود احتمال می‌‌رفت که سلامت کوهنوردان در معرض خطر قرار بگیرد؛ مرکز اورژانس تهران بلافاصله یک دستگاه اتوبوس‌‌آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس زمینی مهیا کرد که در ایستگاه یک مستقر شوند ولی انتقال این افراد از ایستگاه‌‌های بالاتر به این ایستگاه مربوط به همکاران امداد و نجات سازمان آتش‌‌نشانی بود که هماهنگی با این دوستان صورت گرفت.
آمادگی لازم برای درمان افرادی که احتمال سرمازدگی برای آن‌‌ها وجود دارد انجام شده است و بیمارستان‌‌های شهدای تجریش و طالقانی به دلیل نزدیکی در محل در حالت آماده‌‌باش قرار گرفتند.
خالدی با بیان این‌‌که همچنان در حال رصد وضعیت هستیم، ادامه داد: تله‌‌کابین راه‌‌اندازی شده و در حال جابجایی افراد به ایستگاه‌‌های پایین‌‌تر است و اورژانس آمادگی انتقال مصدومین احتمالی به مراکز درمانی را دارد. بخشی از افراد گرفتار شده در کولاک به ایستگاه‌ اول هدایت شدند و پنج نفر نیز در کوه‌‌ها گرفتار شده بودند که پیدا شده و به ایستگاه اول هدایت شدند
براثر سقوط بهمن تا کنون ۲ تن از شهروندان در ارتفاعات تهران کشته شدند.
 مدیرعامل هلال احمر تهران از وقوع بهمن در ارتفاعات شمیرانات خبر داد و گفت: طبق گزارشات تاکنون ۴ نفر در ارتفاعات دارآباد و فشم مفقود شدند.
شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، در شمیرانات، اظهار کرد: ظهر امروز وقوع بهمن دو نقطه ارتفاعات شمال تهران در دارآباد و فشم گزارش شد. طبق گزارشات تاکنون ۴ نفر پس از بهمن مفقود شده‌اند و تیم‌های جست‌و جر جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: به علت وقوع کولاک در قله‌ کلکچال نیز تیم‌های‌های جست‌وجو گر برای نجات ۵ کوهنورد که دچار سرما زدگی شده بودند راهی منطقه شدند.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره وقوع حادثه در تله کابین توچال و گرفتاری تعدادی از شهروندان در ایستگاه ۷ توچال اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته تعداد زیادی از شهروندان از مسیرهای مختلف از جمله دربند و دارآباد به سمت تله کابین توچال حرکت می‌کنند و مسیر برگشت را از طریق تله کابین بر می گردند در حالی که مسیر رفت را پیاده و به صورت کوهنوردی بالا آمدند.
وی افزود: عصر امروز به دلیل وزش باد مسئولان تله کابین توچال اقدام به توقف تله کابین کرده‌اند که این مسئله و خاموشی تله‌کابین ناشی از نقص تله‌کابین نبوده بلکه طبق تعریف‌هایی که برای ایمنی دستگاه پیش بینی شده و جهت حفظ جان شهروندان این اقدام صورت گرفته است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه به دلیل خاموشی تله کابین حدود ۱۰۰ نفر در ایستگاه ۷ توچال مدت زمانی را در ایستگاه منتظر ماند، گفت: پس از کاهش شدت وزش باد تله‌کابین روشن و همه این افراد به سلامت به سمت پایین کوه انتقال یافتند و خوشبختانه این اتفاق مصدومی به همراه نداشت.
ملکی با اشاره به حضور نیروهای آتش‌نشانی در برخی از ارتفاعات تهران از جمله توچال گفت: حضور این افراد جهت کمک به حادثه‌دیدگان بسیار حائز اهمیت است و نیروهای آتشنشانی در کنار نیروهای امداد و نجات و کوهستان اقدامات لازم را جهت نجات جان حادثه‌دیدگان انجام می‌دهند
محمد باقر محمدی با اشاره بر حادثه دیروز سقوط بهمن در ارتفاعات شمال تهران گفت: روز گذشته حوالی ساعت ۱۳:۱۰ اخطاری مبنی بر شرایط نامساعد کوهستانی در شمال ارتفاعات تهران به مراکز هلال احمر اعلام شد.
وی با اشاره بر وقوع برف و کولاک در ارتفاعات توچال، کلکچال و دارآباد عنوان کرد: براساس اعلام خانواده‌ها به مراکز امدادی، تاکنون ۷ نفر به صورت قطعی بر اثر این حادثه مفقود شده اند و عملیات جستجو برای یافتن این افراد ادامه دارد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور با بیان اینکه حادثه سقوط بهمن در اتفاعات تهران ۲ فوتی بر جای گذاشت، تصریح کرد: پس از اعلام هشدار روز گذشته به مراکز امدادی، بلافاصله ۱۶ تیم عملیاتی و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در حال حاضر نیز عملیات جستجو برای گمشدگان توسط نیروهای عملیاتی و بالگردهای امدادی در حال انجام است.
محمدی افزود: متأسفانه بر اثر این حادثه ۷ نفر نیز مصدوم شدند و تعدادی از هموطنان گمشده در مسیر نیز به مناطق امن انتقال یافتند. امداد رسانی به این افراد آسیب دیده نیز تا ساعت ۴ صبح امروز ادامه داشت.
وی تاکید کرد: از تمامی خانواده‌هایی که فرزندان یا هر یک از آشنایان آنها روز گذشته در ارتفاعات شمال تهران حضور داشته و هنوز به منزل بازنگشته اند نیز می‌خواهیم تا با تماس با مراکز امدادی و هلال احمر، اعلام مفقودی کرده تا عملیات جستجو برای یافتن آنها انجام شود.
تاجیک نوری معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر استان تهران درباره جزئیات حادثه سقوط ۳ بهمن در مناطق آهار، دارآباد و کلچکال عنوان کرد: نخستین حادثه ظهر جمعه ۵ دی با سقوط بهمن در ارتفاعات روستای آهار رخ داد که طبق گزارش‌های مردمی احتمال داده شد یک نفر در زیر بهمن مدفون شده باشد از این‌رو ۲ تیم امداد کوهستان و یک تیم کوهنوردی محلی عملیات جست‌وجو راآغاز کردند.

دومین حادثه سقوط بهمن در دارآباد

وی در ادامه افزود: دومین حادثه مربوط به ارتفاعات دارآباد بود که در این منطقه هم احتمال داده می‌شد ۲ نفر در زیر بهمن گرفتار شده باشند که ۲ تیم واکنش سریع هلال‌احمر و یک تیم کوهستان به منطقه اعزام شده است.
وی درباره منطقه سومی که حادثه در آن واقع شده نیز گفت: در منطقه کلکچال هم وقوع بهمن منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن ۲ نفر از یک تیم چهار نفره کوهنوردی شده است و تلاش برای یافتن نفر آخر این گروه از سوی تیم‌های واکنش سریع و امداد کوهستان در جریان است.
همچنین روز گذشته سخنگوی سازمان اورژانس کشور خبر گرفتار شدن ١٠٠ نفر در برف و کولاک ایستگاه شماره هفت توچال را داد که ۲ بیمارستان شهدای تجریش و طالقانی برای این مصدومان آماده بودندآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

5 عکس وحشتناک از سرمازدگی یک کوهنورد در ارتفاعات کلکچال

5 عکس وحشتناک از سرمازدگی یک کوهنورد در ارتفاعات کلکچال

5 عکس وحشتناک از سرمازدگی یک کوهنورد در ارتفاعات کلکچال



آیا این خبر مفید بود؟