دلایل آلمان برای حمایت از تشکیلات کلاه سفیدها در سوریه«شفاف» نیست

  • کد خبر : 336813
  • 05 دی 1399 - 13:38
دلایل آلمان برای حمایت از تشکیلات کلاه سفیدها در سوریه«شفاف» نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که حمایت مالی اعطایی از سوی دفتر امور خارجه فدرال آلمان به تشکیلات «کلاه سفیدها» در سوریه راهی برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی در این کشور است.

این دیپلمات بلندپایه همچنین خاطرنشان کرد: «هنوز روشن نیست، و برای افکار عمومی آلمان نیز شفاف نیست، که کدام بخش از این اعتبارهای مالی به پشتیبانی از همکاریها میان نیروهای این تشکیلات با تروریست‌ها در شمال شرق سوریه اختصاص می‌یابد، […] و یا اینکه آیا این میزان بودجه مالی انتقال یکی از رهبران کلاه سفیدها به نام خالد السریح از اردن به آلمان را پوشش می‌دهد یا خیر».

زاخاروا در ادامه افزود که تحت این شرایط «تمایز قائل شدن میان ماده‌های قانونی حمایت از وظایف بشردوستانه و پشتیبانی از تروریست‌ها که برلین آن را به طرز فاحشی می‌ستاید، بیش از پیش دشوار می‌شود».

این دیپلمات روسیه همچنین تأکید کرد که دفتر امور خارجه آلمان در تلاش است تا کلاه سفیدها را به مثابه «سمبلی از امید» به مردم سوریه معرفی کند!

وی در پایان گفت که «به نظر می‌رسد که وزارت خارجه آلمان، تمام تردیدها را به طور کامل به کناری گذاشته و بیش از پیش به عنوان نخستین نیروی پیشرو و حامی کلاه سفیدها عمل می‌کند».

گفتنی است که دفتر امور خارجه فدرال آلمان به تازگی اعلام کرد که مبلغ ۵ میلیون یورو کمک مالی به تشکیلات تروریستی کلاه سفیدها اختصاص داده است.

این در حالی است که یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه نیز سه شنبه گذشته اعلام کرد که اقدام آلمان در پذیرش رئیس تشکیلات تروریستی «کلاه سفیدها» نمونه بارز تعرض دولت این کشور به ملت سوریه است و اینکه سوریه بیانیه‌های گمراه کننده وزارت خارجه آلمان و نمایندگان این کشور در سازمان‌های بین المللی را محکوم می‌کند.

این مقام مسئول همچنین گفت که آلمان باید از تلاش برای توجیه سیاست‌هایش در ارتباط با مسئله تروریسم و فریب اذهان عمومی در این کشور دست بردارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=336813

ثبت نظر

-