قوه قضائیه جلوی جریان تحریف بایستد/ لزوم بازرسی بیشتر از قضات

  • کد خبر : 336470
  • 05 دی 1399 - 8:19
قوه قضائیه جلوی جریان تحریف بایستد/ لزوم بازرسی بیشتر از قضات

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اکبری ظهر امروز در دیدار نخبگان خراسان شمالی با رئیس قوه قضائیه که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، به عنوان نماینده جنبش دانشجویی استان اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که رئیس یک قوه را در میان مردم می‌بینیم؛ آن هم در شرایطی که افرادی با بهانه کرونا در منزل خود نشسته‌اند و خودشان را از نعمت دیدار مردم محروم کرده‌اند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: زمانی دعا می‌کردیم که دولتی‌ها از پشت میز کارشان برخیزند و به میان مردم بیایند و امروز دعا می‌کنیم دوستان از خانه خود خارج شوند و به محل کارشان بروند.

وظیفه قوه قضائیه در قبال جریان تحریف چیست؟

وی افزود: متأسفانه در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها راه برون رفت از مشکلات ریز و درشت اقتصادی را نگاه به داخل عنوان کرده‌اند؛ اما عده‌ای که متأسفانه مسئولیت‌های سنگینی را نیز بر عهده دارند با اقدامات خود پالس مذاکره با شیطان را به خارج از مرزها ارسال می‌کنند. آقایان طوری تحلیل ارائه می‌دهند که اگر فلان شخص رئیس جمهور آن کشور بدعهد و خبیث و جنایتکار شود مشکلات ما بالمره، در روز امضای حکم ریاست جمهوری‌اش حل خواهد شد و متأسفانه چه بد که عده‌ای باز هم درگیر این بازی‌های سیاسی شده‌اند.

اکبری تصریح کرد: امروز عده‌ای سعی دارند با تحریف واقعیت‌ها، تحریم‌ها را عامل اصلی بی تدبیری خود عنوان کنند و کسی جلویشان را نمی‌گیرد. در روز روشن آدرس غلط می‌دهند و مردم را بازیچه خود می‌کنند. کرونا را بهانه کرده‌اند و هر بلایی که خواسته‌اند بر سر این مردم نجیب آورده‌اند. مرغ گران می‌شود مقصر کرونا است؛ گوشت قرمز قابل خرید نیست؛ مقصر کرونا است. میوه‌ی شب یلدا در سفره‌ها نایاب شد باز هم مقصر کرونا است.

این فعال رسانه‌ای بیان داشت: امروز دولت محترم بی کفایتی خود را در قالب تحریم و کرونا پنهان کرده و این صاحبان انقلاب هستند که روز به روز نسبت به انقلاب خود بدبین‌تر می‌شوند. آیا دستگاه قضا وظیفه‌ای در قبال مقابله با این جریانات ندارد؟

مشکلات ریز و درشت خراسان شمالی

وی در ادامه به بیان مشکلات خراسان شمالی پرداخت و در این خصوص خطاب به رئیس دستگاه قضا گفت: استانی که اکنون در آن حضور دارید مجموعه‌ای از انواع کاستی‌هاست که به آنها اشاره خواهیم داشت. اما برخی رفتارهای ضد عدالت عمق درد مردم را بیشتر می‌کند. مردم شریف خراسان شمالی با تورم بالای استان، جاده‌ی مرگ استان و واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل استان کنار می‌آیند اما با استخدام بی ضابطه و بدون آزمون اعضای ستاد انتخابات رئیس جمهور که برخی از آنان برای خود آقازاده نیز محسوب می‌شوند کنار نمی‌آیند.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم با کاستی‌ها کنار می‌آیند؛ اما در استانی که به قول بعضی‌ها صاحب دارد و نمی‌توانند یک معدن آلبلاغ را مدیریت کنند کنار نخواهند آمد. معدنی که در جلوی چشم همه دلالان ثروت ملی را می‌خرند و می‌فروشند اما کسی ککش هم نمی‌گزد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: استان کاستی‌های زیادی دارد. از پروژه‌ی نیمه تمام سیمان سمنگان گرفته تا راه آهنی که هر سال قرار است بیاید اما هنوز در راه است. فاز دوم پتروشیمی نیز به کنار. هر مسئولی آمد کلنگی در آن نقطه بر زمین زد و رفت. البته فکر می‌کنم اگر به جای کلنگ یک آجر روی آجر می‌گذاشتند حالا این پروژه ۵۰ درصدی پیشرفت فیزیکی داشت.

رأی مردم مصونیت نمی‌آورد

وی افزود: بسیاری از این پروژه‌ها به دلیل ترک فعل مدیران مربوط و کم کاری آنها بوده است. لطفاً از بیت‌المال محافظت کنید. به مدیران بفهمانید تخلف صرفاً مالی نیست؛ اشغال صندلی و کار نکردن بزرگترین جرم است.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود برای بهبود خدمت رسانی در قوه قضائیه نکاتی را بیان کرد و گفت: هرچند تغییراتی در سیستم دستگاه قضا مشاهده می‌شود اما سرعت اقدامات باید بیشتر شود. انباشت مطالبات مردم بسیار زیاد است و باید سریع‌تر کار کرد. یادمان نرود امیرالمومنین کمتر از ۵ سال حکومت کرد و در آن بازه تحولات بسیاری را به وجود آورد.

این فعال رسانه‌ای خراسان شمالی بیان داشت: نقش نظارتی دستگاه قضا بر عملکرد مدیران حلقه مفقوده شرایط کنونی است. بنا نیست چون مردم فردی را انتخاب کردند او بتواند ۴ سال جولان دهد و کسی کاری به کارش نداشته باشد. سازمان‌های نظارتی استانی را فعال‌تر کنید تا به درد مردم در کف جامعه رسیدگی شود.

وی افزود: مردم امروز نمی‌توانند حق خود را از قضات ناعادل بستانند زیرا در سیستم پیچیده قضائی این قاضی است که پیروز ماجراست و نه شهروند. بازرسی‌های سر زده توسط افراد امین خود را از قضات بیشتر کنید تا این افراد نظارت را جلوی چشم خود ببینند.

اکبری در انتها گفت: ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران؛ از رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بپرسید که چرا دست و دل مطالبه گران اجتماعی و انقلابی در عمل به مطالبه گری مسؤولان به خصوص مسؤولان عالی استان می‌لرزد یا فلان مأموران در برخوردهای به حق انتظامی خود پشتگرمی احساس نمی‌کنند؟ و حتماً بپرسید چرا کار را به جایی می‌رسانند که مردم فلان روستایی همچون دوین، شخص نفر اول قوه قضائیه را تنها فریاد رس خود می‌بینند و به این مسؤلیت فریاد خود را حواله می‌دهند تا گره‌ای از کارشان باز شود؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=336470

ثبت نظر

-