معیارهای رجال سیاسی و مذهبی در انتخابات ریاست جمهوری باید دقیقا مشخص شود

  • کد خبر : 335346
  • 04 دی 1399 - 10:47

 سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مخالف پیشنهاد حذف تعیین معیارهای رجال سیاسی و مذهبی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: زمانی که به انتخاب جریان تشکیل دولت‌ها و انتخاب رییس جمهورها و علاوه بر آن مشکلات و انحرافات رییس جمهورها در دوران کاری‌شان می‌توان به دقیق نبودن خصوصیات ذکر شده در ماده ۲ در روسای جمهور پی برد.

وی در توضیح بیشتر افزود: برخی بعضاً انحرافات آنها از نداشتن خصوصیات مطرح شده در ماده ۲ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

قاضی زاده هاشمی افزود: باید معیارهای رجال سیاسی و مذهبی به صورت دقیق مشخص شود و این موضوع منجر به دقیق شدن رد کاندیداهای ریاست جمهوری می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از روسای جمهور علی‌رغم داشتن سابقه مدیریت و مسئولیت‌های کلان، فاقد راهبرد و بینش اعتقادی دقیق بوده و نسبت‌شان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اصول اعتقادی‌شان و همچنین ولایت فقیه روشن نبوده و اینها باعث مشکلات در کشور شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماده ۲ طرح مذکور برای شورای نگهبان قدرت پاسخگویی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: اگر قرار است معیاری برای کاندیداهای ریاست جمهوری مشخص کنیم، این معیار مواردی هستند که در ماده ۲ آورده شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=335346

ثبت نظر

-