۴۰۰ نفر از کادر درمان سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شدند

  • کد خبر : 335214
  • 04 دی 1399 - 9:28
۴۰۰ نفر از کادر درمان سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شدند

پنج‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۹ – ۰۸:۰۸

هاشمی

زاهدان (پانا) – رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد ظرف ۳۰۰ روز گذشته، ۴۰۰ نفر از نیروهای پرستاری و کادر درمان سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شده اند که بلافاصله پس از بهبودی در محل کار خود حضور یافته اند و به بیماران خدمات ارائه داده اند. بر این اساس یکی از دلایل موفقیت در مهار ویروس کرونا و درمان مبتلایان مجاهدات های این عزیزان در خط مقدم مقابله با کرونا بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد شهری در مراسم تجلیل از پرستاران اظهار کرد: با وجود تمام تلاش ها و اقدامات انجام شده در ۴۰ سال گذشته هنوز سیستان و بلوچستان یکی از ضعیف ترین زیرساخت های بهداشتی و درمانی را در کل کشور دارد و با همین زیرساخت های محدود موفق به کسب موفقیت های بزرگ در حوزه بهداشت و درمان، بخصوص مدیریت و کنترل بیماری کرونا شده ایم.

وی با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان در ۴۰ سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در سطح استان صورت گرفته است افزود: با وجود همه تلاش های صورت گرفته متاسفانه هنوز این استان یکی از ضعیف ترین زیرساخت های بهداشتی و درمانی را در سطح کشور دارد و فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه ایده آل داریم و این موفقیت ها را ما با تلاش مضاعف، همت ویژه و مساعدت و همراهی مدافعان و مجاهدان سلامت بدست آورده ایم و برای رسیدن به نقطه ایده آل هنوز باید تلاش کرد و امیدواریم به این نقطه برسیم.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه تغییرات محسوسی در تعداد تخت های بیمارستانی طی سال های اخیر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بوجود آمده است، افزود: این شاخص به ازای هر هزار نفر۳/۲ تخت است که رشد قابل توجهی بدست آورده ایم، اما هنوز هم کمترین شاخص تخت و بستری را داریم، به طوری که با افتتاح بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان اندکی به متوسط کشوری نزدیک می شویم، تمام این ها نشان دهنده عظمت کاریست در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان با ۳۲ هزار متر زیربنا یکی از بزرگترین و به روزترین مراکز درمانی استان است و به زودی افتتاح خواهد شد، همچنین با پیگیری های فراوان مجوز کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه برای ساخت بیمارستان۵۴۰ تختخوابی جدید شهر زاهدان در سال ۱۴۰۰ صادر شد.

هاشمی شهری ادامه داد: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان نیز که خوشبختانه در بهار سال ۹۹ افتتاح شد و در حال ارائه خدمات به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و تجهیز این بیمارستان ها سبب دسترسی جمعیتی انبوهی به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص های بهداشتی در مناطق روستایی و شهری شده است که منجر به توسعه منطقه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=335214

ثبت نظر

-